Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Streama tv till Xbox?

  1. #11
    Hmm, jag kör 20060216, låter ju som jag gör något fel då.

    Det enda jag ändrade i ini-filen var IP och sedan skapade jag "Favorites"-buketten på DB:n, något mer ska väl inte behövas?

    När jag försöker köra scriptet i XBMC så blinkar det bara till typ "Running script" och sedan händer inget mer.

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken version av scriptet kör du?

    Har du testat ändra "boxtype" saken i config filen?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Jag kör det skriptet som det var länkat till ovan, 0.83 beta tror jag, har du ett nyare?

    Boxtype går om jag fattat saken rätt bara att ha som 0 eller 1, ingetdera fungerar.

    Vad ska hända, när jag kör scriptet står det "running" i ca 3 sek sedan händer inget mer, kör jag det igen så bara blinkar "running" till men det händer fortfarande inget. :cry:

  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hmm har för mej jag kör 0.80 eller nått...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #15
    jelu71 Har du lyckats än? Jag försökte igår men när jag startar scriptet på xboxen så hänger den sig.

  6. #16
    händer inge mer än script runnig så bör du kolal DNS instälnnignarna i mitt fal va xboxen kinkig på dns inställnignarna fyllde då i samma ip nummer som de va till routern och då flöt de sen...

  7. #17
    jag har inställt på dynamisk ip.. Är det dumt?

  8. #18
    Nej, jag har inte fått igång det.

    Jag hittade lite info på en forum i Norge och då kom jag lite längre, nu får jag upp gränssnittet men jag får ingen TV-bild. Det var några filer som inte följde med nyare distributioner av XBMC som fattades, sitter på jobbet nu så jag vet för stunden vad som fattades men jag har för mig att det var rätt många filer i "Lib" under "Python". Jag kan kolla upp det om någon är intresserad.

    Jag tyckte mest att det var en kul grej, jag har idag Dreamboxen och Xboxen i samma rum så jag har inte lagt mer tid på att få igång det men rätt som det är så kanske inspirationen kommer tillbaka. :wink:

    Vet någon föresten säkert vad Bouqeten ska heta, på vissa ställen står det "Favorites" och på andra "Favourites". :?:

  9. #19
    hello
    när jag ska connecta dreamboxen säger den bara att den inte kan connecta, och att jag ska kolla inställ men det är rätt ip mm. är det nått jag kan ändra på ..

  10. #20
    Nu funkar det för mig, jag fick lite ny inspiration av att vara inne här igen.

    Det verkar fungera oavsett om bouqeten heter Favourites eller Favorites för att besvara min egen fråga. :wink:

    För min del var problemet bara filerna som fattades enligt mitt förra inlägg, före jag la dit dom så blinkade bara "Running script" förbi men inget hände. Efter att filerna hamnade där dom skulle så får jag igång ett nytt gränssnitt mot min 7020 och allt verkar fungera bra med kanalbyten och allt.

    Kanske läge att ställa in X-boxen i nått av barnens rum nu. :P

Liknande ämnen

  1. Fjärrkontroll till xbox
    Av Quazzi i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-11-07, 17:29
  2. streama db till xbox
    Av sillen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 15:45
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 11:40
  4. Streama bild från Dreambox till xbox
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 17:50
  5. vilket chip till xbox?
    Av reecord i forum Xbox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-18, 12:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss