Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: TV3 och ZTV tas bort ur digital utbud!

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av TheVaran
    Citat Ursprungligen postat av phq
    "Vi jobbar på att kunna sända kanalerna digitalt igen".

    Javisst, precis som det jobbats med Kanal5.
    Vafan, gör tv3, kanal5 och ztv till "vanliga" kanaler i utbudet då istället och låt dem som vill betala för kanalerna göra det.
    Problemet är att om TV3, ZTV och Kanal 5 ska ha betalt för basutbudet så vill alla andra kanaler också ha det. MTV, Eurosport, TV4 Plus och Discovery Mix tänker knappast sända gratis. I praktiken skulle det innebär en mycket kraftig höjning av månadsavgiften förCom hems basutbud. Jag är dessutom osäker på om det är förenligt med Com hems avtal med fastighetsägarna.
    Det jag menade var att de kan, förutom att sända dem som vanligt i det analoga basutbudet, erbjuda dem digitalt till en viss kostnad.

  2. #22
    > Det jag menade var att de kan, förutom att sända dem som
    > vanligt i det analoga basutbudet, erbjuda dem digitalt till en viss kostnad.

    Då skulle jag gissa att Visast saltat räkningen x2 för att förnya avtalet gällande digitala utsändningar (för att kunna inkludera alla analoga kunder, dvs tvinga ComHem att betala för alla som är anslutna i Sverige..=1,4 miljoner hushåll).
    Dvs ohållbart. Det skulle väl haverera alla andra produkter, priser, avtal med kunder..etc..etc...

    Så då har väl ComHem "vänligt" tvingats att svara nej tack.
    ..som sagt jag gissar bara - hur det står till igentligen har jag ju ingen aning om.
    ComHem kanske sitter på ett gammalt icke-expirerande avtal på analogt basutbut som Viasat en gång i tiden signade..nått sånt.? <--gissar bara!
    ComHem som har nya ägare är nog inte intresserade av att tjäna mindre pengar bara för att Viasat vil ha mera betalt... Dvs att ComHem skulle höja priserna mot oss, (slutkunder) tror jag ComHem inte går pga den redan STENHÅRDA konkurrensen på TV-marknaden i Sverige.

  3. #23

    Comhems fel

    Det är helt och hållet comhems fel. De får kanalerna gratis och bara för att de distribrerar den genom sitt nät vill de ha betalt av slutkund. Och de tjänar stora pengar medan tv3 och ztv sitter där och ser på det hella.
    Självklart vill de ha en bit av kakan.
    Tänk om sunet ville ha pengar för varje gång jag laddar ner en distribution av Linux. Då skulle säker mandrkake eller redhat höra av sig och fråga vad håller ni på med!

  4. #24
    har man rätt att säga upp abbonemanget även om man har bindningstid kvar? de har ju ändrat vad jag betalar för ganska kraftigt, så jag borde väl ha rätt att avbryta avtalet?

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av gwaz
    har man rätt att säga upp abbonemanget även om man har bindningstid kvar? de har ju ändrat vad jag betalar för ganska kraftigt, så jag borde väl ha rätt att avbryta avtalet?
    Om man ser till Viasat så måste de meddela kunden minst 90 dagar innan en stor ändring i utbudet. Om inte står det kunden fritt att säga upp avtalet. Dock måste detta ske innan ändringen genomförs. Så kolla upp vad som gäller för Comhem. Jag antar att det är samma.

    Jag sa upp mitt avtal i förtid mot CD för ett par år sedan då de höjde avgiften med en tia. Det räckte för att de inte kunde tvinga mig att fortsätta abonnera på skiten. Om Comhem har en höjning på gång kan det vara värt att kolla upp om du kan säga upp avtalet då.

    Edit: Ser att de ska släcka kanalerna 4 april, vilket då blir att de skulle meddelat kunderna senast 4 januari. Ring kundtjänst och fråga vad som gäller för Comhem. Det fina är att avtalet sägs upp omedelbart. :wink:

  6. #26

    Re: Comhems fel

    Citat Ursprungligen postat av habul
    Det är helt och hållet comhems fel. De får kanalerna gratis och bara för att de distribrerar den genom sitt nät vill de ha betalt av slutkund. Och de tjänar stora pengar medan tv3 och ztv sitter där och ser på det hella.
    Självklart vill de ha en bit av kakan.
    Tänk om sunet ville ha pengar för varje gång jag laddar ner en distribution av Linux. Då skulle säker mandrkake eller redhat höra av sig och fråga vad håller ni på med!
    Nu är ju Comhem ett privat företag och bekostar sina nät själv till skillnad från Sunet. Man kan ju inte heller jämföra med marknätet eftersom deras sändare bekostas av staten (teracom).

  7. #27

    Re: Comhems fel

    Citat Ursprungligen postat av Ludde76
    Citat Ursprungligen postat av habul
    Det är helt och hållet comhems fel. De får kanalerna gratis och bara för att de distribrerar den genom sitt nät vill de ha betalt av slutkund. Och de tjänar stora pengar medan tv3 och ztv sitter där och ser på det hella.
    Självklart vill de ha en bit av kakan.
    Tänk om sunet ville ha pengar för varje gång jag laddar ner en distribution av Linux. Då skulle säker mandrkake eller redhat höra av sig och fråga vad håller ni på med!
    Nu är ju Comhem ett privat företag och bekostar sina nät själv till skillnad från Sunet. Man kan ju inte heller jämföra med marknätet eftersom deras sändare bekostas av staten (teracom).
    Nja, fastighetsnäten får de boende betala själv.

  8. #28

  9. #29
    är det inte enklare att få dem att säga upp abbonemange istället, enligt B4, sätt en kofot i boxen och säg att en häst kom in genom fönstret och gick bärsärkagång.

  10. #30
    Istället för att betala för sig så TV3/ZTV får vara kvar digitalt samt ta in Kanal 5 så köper ComBort UPC för över 3 MILJARDER!

    IDIOTI PÅ HÖGSTA NIVÅ!

Liknande ämnen

  1. Telias tv-utbud?
    Av mkn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:21
  2. Comhems utbud
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:37
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 07:54
  4. CD utbud?
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 11:22
  5. Utbud på orginalkort?
    Av sikvald i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss