Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp en nybörjare! (Ang. comhem och digitaltv)

  1. #1

    Hjälp en nybörjare! (Ang. comhem och digitaltv)

    Det är som såhär att vi ska få comhem här enligt hyresvärden, och då kommer grundutbudet att ingå i hyran. Men nu är jag sugen på att fixa en box, så att jag kunde beställa mig en filmkanal också, det är i första hand tv1000 som jag har i tankarna.

    Det här med digital tv är en helt ny värld för mig, så jag har mycket att lära mig. Jag har inte så mycket erfarenhet av comhem, mer än att jag hade bredband från dom ett tag under 90talet, och det var rent ut sagt outhärdligt, gick ner stup i kvarten och kunde vara utan internet i flera dagar. Men det var ju ett tag sen, och jag har inte så stor koll på det företaget i dagsläget, särskilt inte deras digitaltv tjänster. Så nu skulle jag vilja ha lite åsikter och tankar från expertpanelen här innan jag bestämmer mig för om jag ska nyttja deras tjänst eller om jag bör se mig efter något annat. Vad är era erfarenheter utav comhem? Finns det fördelar, nackdelar? Man har ju hört att comhem har fått endel kritik genom åren, har dom förbättrats något sen sist, eller är det fortfarande massa strul?

    Duger den box man får från comhem, eller tycker ni jag borde köpa någon annan? Den får kosta max 1200-1300kr, men gärna billigare, och gärna med liknande funktioner, eller bättre och helst med svenska menyer, och som givetvis har stöd för comhems nät. Jag skulle gärna vilja ha en med dubbel-turner också, och tydligen fanns inte det på comhems box, men det är heller inte jättenödvändigt. Fördelen med comhem boxen är ju att det blir relativt billigt iallafall om man kör på bidningstid, och det hade passat bäst för min tunna plånbok.

    Har ni några andra tips rent generallt när det gäller boxar och digital tv som en nybörjare borde veta?

    Jag kommer kanske fylla på med fler funderingar och frågor i den här tråden om det skulle dyka upp några innan tecknadet av abbonemang och kanske även efteråt.

    Finns det några vänliga själar som kan ta sig tid att hjälpa en nybörjare, så skulle jag vara enormt tacksam!

  2. #2
    Comhem har bra digital tv. Dock är det ett stort minus att Z-tv och Tv3 försvunnit ur det digitala utbudet.
    Vet inte så mycket om deboxar som ingår men ska du bara titta på tv med ett vanligt kort ska det väl fungera fint.

  3. #3

    Re: Hjälp en nybörjare! (Ang. comhem och digitaltv)

    Citat Ursprungligen postat av puckot
    Jag skulle gärna vilja ha en med dubbel-turner också, och tydligen fanns inte det på comhems box, men det är heller inte jättenödvändigt. Fördelen med comhem boxen är ju att det blir relativt billigt iallafall om man kör på bidningstid, och det hade passat bäst för min tunna plånbok.
    Enligt en intervju med Com hems VD från förra året så skulle det komma en hårddiskbox med dubbla tuners under början av året. Någon sådan har mycket riktigt inte dykt upp än...

  4. #4

    Re: Hjälp en nybörjare! (Ang. comhem och digitaltv)

    Citat Ursprungligen postat av TheVaran
    Enligt en intervju med Com hems VD från förra året så skulle det komma en hårddiskbox med dubbla tuners under början av året. Någon sådan har mycket riktigt inte dykt upp än...
    Jo, har också hört det ryktet, låter ju riktigt bra, hoppas dom hinner få några innan jag lägger min beställning då. Apropå comhem och att vara seg. Är någon som har koll på hur det ser ut med comhem och deras leveranstider? Enligt adress-sökningen på comhem.se är vi inkopplade, men vi fick inte dom nya kanalerna att funka. Så pratade vi med en granne, och hon hade inte heller fått det att funka, och hon hade tydligen pratat med hyresvärden. Och det visade sig att vi inte var helt inkopplade ännu, att det var endel tekniska prylar att lösa.

    Dels skulle comhem installera ytterligare ett uttag i varje lägenhet, i mitt rum finns det redan en, och dels skulle dom göra några ändringar med dom uttag som redan fanns eller något sånt, jag fattade inte riktigt. Vad är det för ändringar isåfall? Jag har ju redan 3 hål i uttaget? Eller är det något annat som måste göras? Men iallafall så hade det dragit ut på tiden, dom skulle ha levererat den redan i början av april.

    Jag vet att det var samma strul när vi skulle få comhem som bredbandstjänst, när jag bodde hemma hos mor förut, då tog det säkert ett halvår innan tjänsten var igång. Är dom fortfarande såhär sega? Vad är det som är problemet? Lathet? Överbokade? Tekniska kompliktioner?

    Jag funderade på att maila iallafall, höra mig för med kundtjästen, om dom kan ge något svar.

Liknande ämnen

  1. Digitaltv Box eller Dator -Hjälp!
    Av MrBlue i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 20:26
  2. Bildkvalitet ComHem digitaltv
    Av Orfeous i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 13:27
  3. Hjälp en nybörjare!!!
    Av lkpelmq i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss