Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Radiotjänst

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Senast jag köpte en TV uppgav jag Inge Licens som namn och adressen Radiotjänst egen.
    De bara garvade i kassan på On-Off.
    Dom kanske garvar om du kommer in och vill ha tv repererad på garanti oxså


    Garanti vid andrahandsköp
    Jag har köpt en ett år gammal TV av en privatperson. Säljaren lämnade även med ett garantibevis som han fått från det företag där han köpt TVn. Nu har den gått sönder, och jag har kontaktat företaget och visat upp garantibeviset. Företaget vägrar dock att ta emot reklamationen eftersom det inte var jag som köpte teven av dem. Gäller inte garantin då ?

    Nej, det gör den inte. En garanti gäller formellt sett mellan säljföretaget och den ursprungliga ägaren av TVn, om det inte framgår annat av garantivillkoren. Det är bara den personen som är avtalspart gentemot säljaren.

    http://www.fragorsvar.konsumentverke...owQ.asp?id=153

    mvh
    t

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tergo
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Senast jag köpte en TV uppgav jag Inge Licens som namn och adressen Radiotjänst egen.
    De bara garvade i kassan på On-Off.
    Dom kanske garvar om du kommer in och vill ha tv repererad på garanti oxså


    Garanti vid andrahandsköp
    Jag har köpt en ett år gammal TV av en privatperson. Säljaren lämnade även med ett garantibevis som han fått från det företag där han köpt TVn. Nu har den gått sönder, och jag har kontaktat företaget och visat upp garantibeviset. Företaget vägrar dock att ta emot reklamationen eftersom det inte var jag som köpte teven av dem. Gäller inte garantin då ?

    Nej, det gör den inte. En garanti gäller formellt sett mellan säljföretaget och den ursprungliga ägaren av TVn, om det inte framgår annat av garantivillkoren. Det är bara den personen som är avtalspart gentemot säljaren.

    http://www.fragorsvar.konsumentverke...owQ.asp?id=153

    mvh
    t
    Står inget namn på mitt kvitto, så ja...jag kan forsätta garva.
    De påpekade till och med på on off att garantin gällde ändå.
    Fast jag kunde ju alltid presentera mig som Inge Licens om jag skulle lämna in den skrockade säljaren.

  3. #13
    Fins inget som säger att du har just en tv bara för du köpt en digitalbox m. abb.

  4. #14
    Man kan ju faktiskt köpa TV:n i t.ex. Danmark. Det går ju bra att betala med kort, garantin är densamma som här, TV:n funkar fint i Sverige och danskarna skickar ju inte någon anmälan till Radiotjänst :-)

  5. #15
    NetOnNet köpte jag min LCD från, ingen förfrågan från RTJ heller. Har tecknat Boxer abb. inga problem med det heller.
    Dock verkar dom MYCKET intresserade när man flyttar, då det kommer upp en adressändring på tel.nr. som ÄR dom listor "pejlarna" smyger runt och kollar efter.
    --Lev väl--

  6. #16
    Hur det fungerar i butik vet jag inte riktigt. Men Comhem anmäler iaf inget till Radiotjänst själva.

  7. #17
    Om du betalar för dig så blir det billigare för oss alla andra som redan betalar. Betalar du inte så stjäl du från oss som ser till att du kan se på TV.

  8. #18
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Intressant. Hur många kr sänkt avgift kan jag räkna med om danneman börjar betala?

  9. #19
    Sedan får inte Radiotjänst sammköra register heller, så de kan aldrig se att du har ett abb hos nåt Tv-bolag.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av trug
    Intressant. Hur många kr sänkt avgift kan jag räkna med om danneman börjar betala?
    Försök tänk lite större. Hur många är det totalt som inte betalar?

Liknande ämnen

  1. Radiotjänst TV-pejling
    Av KillaH i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 00:01
  2. Radiotjänst (super korkade ...)
    Av MRLINDELL i forum TV
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-12-01, 12:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss