Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: HDTV-VM får det nääästan att funka.

  1. #1

    HDTV-VM får det nääästan att funka.

    Jag Tunar in o 'demuxar' med tsreader (658Mhz i STHLM) o spelar upp med VLC. Om jag skulle haft en 4Ghz eller liknande CPU skulle det nog funkat klockrent. men har en AMD XP 3200+ o CPU tiden går upp på 100% direkt.

    Är det någon annan som har en bättre lösning? Jag antar att VLC's open source MPEG-4 AVC avkodare inte är den vassaste.

    /N

  2. #2
    CoreAVC är det som gäller som codec.

  3. #3
    Jag har kört HDTV på en bunt olika burkar. Med DXVA påslaget i PWRDVD7 trial så kan jag titta med en 3200+ och ett 6600GT men det hackar en hel del... Det behövs betdyligt biffigare cpu som codecarna ser ut idag. Men CoreAVC kommer ev inom någon dag i ytterligare en uppdatering med hoppeligen DXVA-stöd.

    Med en dual core 3800+ så kan man köra både med och utan DXVA....

    Jag har lagt upp en steg-för-steg installationsbeskriving för CoreAVC här: www.tystpc.nu/hdtv och det finns även en tipstråd om hur man får PWRDVD7 att lira finfint

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Jag kör helt felfritt nu på min P4 3.4GHz HT, 1BG ram & GF6800. DVBViewer & CoreAVC 1.1.
    Det som gjorde susen för mig var att ominstallera Windows och inte installera massa program utan bara DVBViewer & CoreAVC...
    Funkar så jäkla bra!

  5. #5
    Har inte nvidias Purevideo stöd för h.264 nu? Då är det ju mycket bättre att använda det ifall man har ett nvidia kort. Tänker bla på dig MagnusT som har ett 6600GT.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    Har inte nvidias Purevideo stöd för h.264 nu? Då är det ju mycket bättre att använda det ifall man har ett nvidia kort. Tänker bla på dig MagnusT som har ett 6600GT.
    Finns nog ingen som testat så mycket och med olika datorer och konfigurationer som Magnus.

    Läs igenom allt som han testat på hans eget forum som är alldeles förträffligt förövrigt, kan rekommenderas. :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Får fan inte det att funka....
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 19:08
  2. får ej nya m2 att funka
    Av don tomaso i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 23:55
  3. Får det ej att funka
    Av Lantto i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 21:45
  4. [LÖST] Hur få M2 att funka med USB?
    Av arcamfan i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 15:23
  5. [LÖST] Hur får jag PPV att funka???
    Av Daniel i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-26, 22:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss