Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: dator

  1. #11

    Re: dator

    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Citat Ursprungligen postat av cr0wn
    Citat Ursprungligen postat av David2
    Hej!
    Jag tänkte köpa en ny dator är det non som rekomenderar dell datorer. Är de bra eller inte.
    tack på förhand
    www.kopdator.se
    Samma sak där... Dell och Fujitsu datorer... Skräp :P
    Tänkte mest på guiden när man väljer datordelar... Sen är ju Dell troligtvis de prisvärdaste datorerna man kan få om man vill köpa en märkesdator. Och då räknar jag inte datorer byggda av "komplett.se & MGK Data" som märkesdatorer. Det förekommer helt klart mycket skräp bland märkesdatorerna men hittar man rätt så kan man få en riktigt bra dator dock till något högre pris än att bygga själv. Sedan har man ju även fördelen med garantin och support om man nu behöver det. Och även recoveryskivor kan vara rätt nice beroende på hur duktig man själv är.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG dator på varken Dell eller Siba eller OnOff eller Elgiganten eller vad fan dom nu än heter... Bara skit rakt igenom... Skulle nått paja kan du lungt räkna med minst 1 månad innan du ens får ett svar på vad/om/när det fixas... Och sen kanske du får tillbaka datorn med samma fel igen...

    Så tänk på det innan du handlar...
    Och vad rekomenderade du som hjälpte? :?: :?: Kan säga att jag bara har haft goda erfarenheter av dell, både dator & service, dom få gånger jag behövt service! :lol:

    majos

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG dator på varken Dell eller Siba eller OnOff eller Elgiganten eller vad fan dom nu än heter... Bara skit rakt igenom... Skulle nått paja kan du lungt räkna med minst 1 månad innan du ens får ett svar på vad/om/när det fixas... Och sen kanske du får tillbaka datorn med samma fel igen...

    Så tänk på det innan du handlar...
    Det där är verkligen inte sant vad gäller Dell. Har egen erfarenhet där jag fått mycket god hjälp. Ett antal gånger har jag fått tekniker som åkt ut till mig på jobbet och åtgärdat problem och en gång har jag själv åkt till ett företag i Stockholm som bytt delar utan några problem.

    Skulle lätt köpa en dell bärbar igen någon gång.

    Edit: Såg inte att majos3 redan synat din bluff angående dell

  4. #14
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Tyvärr så måste jag hålla med kritiken mot Dell. Vi har ett antal servrar från Dell, och supporten här uppe i norr finns inte. Nä det är inskick som gäller, även på servrar. Och då är den borta i MINST en månad.

    Så Dell blir det aldrig mer. Då blir det att handla från den lokale FujitsuSiemens handlaren. För då FUNKAR service, lördag som söndag. Dessutom så blev det billigare.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #15
    Jag har heller aldrig haft några problem med Dell support men det har nog betydelse om man är företag eller privatperson. Sen blir allt enklare om man är kunnig också.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. Tv - Dator
    Av Robbe i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 12:58
  2. 2 st OS på en dator?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 16:46
  3. Ny dator
    Av Jojje_115 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 14:05
  4. dator
    Av kortmann i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 14:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss