Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: motor inställningar?

  1. #1

    motor inställningar?

    Jag försöker ställa in min parabol mha en motor, men de går inte så bra,

    När jag väljer att den ska köra till en position och håller inne te.x höger och får signal, (85%) då forsätter den att snurra så att signalaen försvinner. Finns de inget sätt att göra så att den stannar när man vill? Sedan så undrar jag om jag kan bestämma att vissa positioner ska vara vissa satteliter. Om jag te.x får signal på en av satteliterna så vill jag att just de läget ska betyda te.x Thor.

    Några tips?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Min erfarenget av motorparabol och dreambox är att du ska sätta motorparabolen i "noll" läge och sen ställer du in i dreamboxen vilka satelliter du vill söka igenom... Och trycker på SÖK så ska den själv ställa in sig å allt... Men då måste du ju ha monterat parabolen rätt också...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Vilken sattelit är 0-läget?

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ingen... Utan noll läget på parabolen... Står i manualen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    O fyy fan jag hade också såna jävla problem med det där, fick det igentligen aldrig att funka, det dök upp masa anndra grejer.

    Men jag har för mig att man skulle ställa in den på 13 öst altså hotbird? Kanske var därför som jag inte fick det att funka?
    Dreambox

  6. #6

    Eutelsat 16.0E

    Citat Ursprungligen postat av reecord
    O fyy fan jag hade också såna jävla problem med det där, fick det igentligen aldrig att funka, det dök upp masa anndra grejer.

    Men jag har för mig att man skulle ställa in den på 13 öst altså hotbird? Kanske var därför som jag inte fick det att funka?
    Du ska nog ställa på Eutelsat 16.0E
    MOTALA: LAT 58N, LON 15E
    Bra signal för att hitta/rikta in parabol:
    Balkanika Freq 11595.00, Vertikal, Symbole rate 28800, FEC 7/8

Liknande ämnen

  1. DB 500S+MOTOR
    Av viasatviasat i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 22:43
  2. köp av parabol motor!
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 14:12
  3. vilken motor?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 01:48
  4. Motor eller x4 lnb
    Av henrik007 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 12:19
  5. Motor
    Av Salami i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 17:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss