Problem med CS med min 500s där jag har dragit ner newcamd och mgcamd från bluepanel. Får en hel del frysningar när jag kikar. Verkar som att det har något med mina inställningar att göra. Testade att dra ner newcamd från BP och installera mgcamd manuellt, men då lyckades jag inte kunna välja mgcamd som cam i BP. Så, drog ner den via BP igen, och installerade den den vägen.

Ni som kör 500s, CS och dessa två cams, har ni installerat mgcamd manuellt? Vilken version kör ni?
Och, ni som har det såhär, använder ni er utav newcamd.conf i var/tuxbox/config?
eller har ni bara newcamd.list i keys, där era CWS-rader ligger...?

tackar på förhand. vill gärna få det att fungera bättre än vad det gör. väldigt mycket frysningar ibland.

lite svårt att följa guiden "Installera mgcamd manuellt" då den är lite föräldrad. mgcamd 1.14 finns ju ute nu. så, någon som vet hur man skall göra? mgcamd.ppc skall man använda iaf va? Skall man döpa om den?




EDIT:

i mg_cfg, så kan man ju ställa in cache för ecm tex.
Tänkte höra om det kanske är något man skall göra, för att få mindre "bad ecm".

Dessa tänkte jag på;

# cache ecm pids and data used to open channels,
# store pids in /tmp/ca_cache.list at exit, load at startup, same syntax as restore.list
# use summ
# 00 Off (default)
# 01 Ecm pids cache
# 02 Ecm data cache
# 04 Emm cache for network cards
H: { 07 }

(Vad skall jag ha för siffra inom parentesen här?)

och

# keep ecm cache, seconds
E: { 15 }

(Skall jag använda denna kodraden? och isåfall, Vad skall jag ha för siffra inom parentesen här?)