Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: COMHEM & UPC betraktelser...

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    De har haft länge nog på sig att lösa den konflikten nu tycker jag. Snål Comhem vill inte betala MTG för kanalerna men de skäms inte för att ta betalt från deras kunder för saker de själva vill ha gratis.
    Visst är det så. Com hem vill ha kanaler gratis som alla andra betalar för. Com hem går med en rejäl vinst så visst tjänar dom stora slantar på verksamheten. Dessutom är det tydligen så att dom betalar MTV, Eurosport och Discovery för deras sändningar i basutbudet.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av saberhagen83
    Citat Ursprungligen postat av robur
    Tycker comhem bara blivit sämre och sämre de senaste åren. Jag har från och till varit comhem kund i 7-8 år och den analoga bilden blir sämre och sämre för varje år. Det som dessutom blivit extra uppenbart när man bor i villa är hur dyra de är. Man får pröjsa 149/mån för det analoga utbudet och lika mycket till för ett mediumutbud = 300/mån för själva basen. Att man för 300/mån inte ens får kanal5, tv3 och tv6 digitalt är skandalöst. Nä jag har mer eller mindre bestämt mig för att säga upp skiten och köra parabol istället. Billigare, fler kanaler, bättre kvalité på bilden och tillgång till HDTV.
    Jag håller med på TV biten, de analoga kanalerna är väldigt dålig bild på här. Jag har just nu medium, canal+ och Viasat Sport 1-3. Men jag lär säga upp medium paketet när bindingstiden går ut, då får man betala 159kr och med tanke på hur mycket skräp det är på kanalerna är det inte värt de. Däremot gillar jag deras bredband och telefoni. Bra kvalité faktiskt, 8/1 som jag har är hur stabil som helst, medan exempelvis BBB 24/1 är horribel om jag ska vara ärlig. Sen kan man ju alltid disskutera deras kundservice, men nog har företaget blivit lite bättre sedan sist familjen hade Comhem, då va de bara problem. Dom till och med själva sa upp hela vårat TV utbud när vi skulle bara byta en kanal mot en annan. :roll:
    Deras Triple play-koncept är väl grunden till att de kan vara så usla på TV. Vad jag har förstått så är det relativt prisvärt att köra alla 3 delar från comhem samtidigt som det funkar rätt så bra. För mig är det dock så att jag redan har fiber till mitt hus och kör således riktigt bredband och även telefoni den vägen för en bråkdel av vad comhem tar för sina tjänster. Enda anledningen till att jag legat kvar på comhem så länge som jag hittills gjort är att jag vill ha Canal+, Viasat Sport och tv6 för fotbollens skull. Kör man parabol tvingas man skaffa kort hos både Canal Digital och Viasat, men ett Viasat Guld och ett Canal+ abonnemang blir totalt sett billigare än comhems analoga + medium + VS1-3 och Canal+ så det blir väl till att byta så fort man orkar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss