Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Filmkanalen Silver och Axess TV till Com hem

  1. #1

    Filmkanalen Silver och Axess TV till Com hem

    Nu kommer filmkanalen Silver och svenska kulturkanalen Axess TV till Com hem. Båda ligger inne i Com hems digitala kanalplan, plats 95 respektive 42.

    http://www.comhem.se/downloads/infor...platslista.pdf

    Glädjande nog nämns en kommande digital lansering av TV3, kanal 5 och TV6. Datum ej fastställt. Ryktet säger att även Zone Reality, Fashion TV och BBC Food, som finns i fd UPC-nätet, lanseras i hela Com hems nät efter nyår.

  2. #2
    Ser inte Silver på den PDF:n!?

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Som jag sa tidigare, de är bara en tidsfråga innan comhem stänger av ALLT analogt dom har och tvingar folk att köpa digitalbox för att se på gratis / betalkanaler.

  4. #4
    Men Axess TV är ju en frikanal, då borde den finnas med i det analoga grundutbudet.
    Om ComHem stänger sin reklamkanal TV9, så finns det plats för Axess TV.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Som jag sa tidigare, de är bara en tidsfråga innan comhem stänger av ALLT analogt dom har och tvingar folk att köpa digitalbox för att se på gratis / betalkanaler.
    gratis !? vad jag vet pröjsar alla lite på hyran för dom analoga .....

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Självklart, jag missade, jag menar inte gratis utan att de man betalar idag för det analoga utbudet kommer förmodligen vara kvar, enda skillnaden är att kanalerna förmodligen blir digitala. En del betalar i hyran andra betalar vid sidan av, en kompis betalar 70kr/mån för grundutbudet eller något, eller var det per kvartal. Jag kommer inte ihåg men det var grymt billigt. Den kostnaden kanske ingick i hyran och var specificerad på hyreskontrakten. Beror på hur man gör antar.

    De ger utrymme åt flera kanaler kanske eller annat comhem godis

    Men de kan ju dröja många år till eller så kanske det inte blir av ? jag vet ju inte, bara spekulerar

  7. #7
    Är det någon som har Access på plats 42? Jag har ingen plats 42 än, skulle den inte börjat 3:e nov?

  8. #8
    Man betalar olika för grundutbudet beroende på avtal, t.ex så betalar de flesta anslutna villor 149 kr/mån.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mangez_79 jasså ? finns det olika grundutbud för den analoga delen ?

    De visste inte jag. Intressant, då kanske min kompis har fått flera kanaler sedan flera av hyreshusen där uppgraderades med Bredbands uttag så man kan köra Internet via comhem ?

    Jag antag att det bara fanns ett och samma grundutbud (analoga) hos alla som har comhem.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Noreply
    Ser inte Silver på den PDF:n!?
    Silver låg på plats 95 på listan bland filmkanaler men är nu uppenbarligen borta. Med kursiv stil stod det lansering ej fastställd. Tydligen ska kanalen komma igång i Com hem iaf efter årsskiftet, ryktas det.

    Axess TV börjar sända den 18:e november. Men program har som bara på helgerna.

    På plats 128 ligger nu engelskspråkiga nyhetskanalen Al Jazeera international som på satellit startar sina sändningar den 15:e november. Den arabiska versionen finns ju redan i Com hem.

    Självklart kommer Com hem aldrig att kovertera nya kanaler från digitala marknätet till deras analoga basutbudet. Kanalerna är digitala, som Axess TV, och kommer så att vara. tror snarare att det kommer att bli färre analoga kanaler i Com hem inom en snar framtid.

Liknande ämnen

  1. Silver
    Av BBfordson i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 21:27
  2. viasat silver
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 19:53
  3. silver
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 10:57
  4. silver kort
    Av lillpekka i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 14:07
  5. silver
    Av markku i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-22, 21:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss