Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Viasat + Canal Digital

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av jughead
    EN total idiot fråga säkert, men smäll jag får ta... :P Om man beställer båda packeten från både CD+VIASAT då får man ju två boxar av dom, ibland tom parabol men om jag köper som rekomenderat av tidigare inlägg en europa parabol med 4 st lnb?´s kan jag använda deras boxar då mot denna parabol, eller måste jag smälla upp 2 st paraboler på taket? CD erbjuder ju en HDMI box, kanske enklaste sättet är att skaffa en Dreambox som verkar vara en riktig bra box om jag förstår det rätt, den klarar av 2 abg samt dom två andra satelitterna som jag vill ta in då?

    Om vi bortser från kostanden, vilket är den bästa lösningen.. och om vi sätter en budget på 20000:- vad tycker NI är bästa lösningar då?

    mvh J
    Det är aldrig lätt att rekommendera andra att köpa det ena eller andra eftersom vi alla har så olika åsikter om vad som är bra eller acceptabelt.

    Oavsett vilken lösning du kommer fram till så tänk på följande:
    Viasatboxen måste sparas eftersom den ibland behövs för att uppdatera kortet.
    Testa att få abb hos CD genom att säga att du redan har en gammal sammy eller nått, går inte det så ta deras box och lägg den på hyllan om det nu inte är HD boxen du menar.
    Prata med din lokala TV handlare när du ska skaffa abb så kan du säkert göra en deal med honom, skaffar du 2 abb samtidigt så får han pröjs från bägge för parabol o montage, så där har du förhandlingsutrymme.

    Ang parabolerna så vet inte boxen vad som sitter på taket, får den bara signal så är den nöjd.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12
    Jag har en Nokia 9802 och en 9902. Behöver jag två uppsättningar cardsharing produkter för att kunna köra cardsharing på både Viasat och Canal Digital? Jag skulle tro att jag behöver två uppsättningar eller har jag fel?

Liknande ämnen

  1. Viasat -> Canal digital?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 10:17
  2. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  3. canal digital och viasat
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:13
  4. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  5. Canal Digital + Viasat
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 22:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss