Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: De har tappat hjärnan!

  1. #21
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nicepoz aha, Leatherface tja, klaga på politiker brukar inte hjälpa. Jag tycker inte något politiskt parti sedan början av 1990 talet har lyckats driva det här landet på ett bra sätt.

    De har gått ganska dåligt över lag. Nu har vi fått ett annat styre men jag tror inte det hjälper, kommer inte gå bättre för de.

    Det enda konkreta man kan göra är att ändra saker för sig själv, t.ex. bränna hemma om man super mycket, de blir billigt då.

    Flytta till billigare bostad, skaffa el-bil, alternativt, köra moped (om man inte har mer än 5-9km till jobbet), cykla, går bra ute i förorten t.ex.

    Nu får man ju inte ta med sig cykel i rusningen på pendel, de suger, fast man kan ju skaffa goped
    Då sparar man pengar som tusan, slipper man gå långa sträckor till och från bussen osv.
    http://www.goped.com/

    Ingen fordonsskatt, ingen vägskatt, drar inte mycket bensin

    Cykla, gå eller åka kommunalt (de kostar iofs pengar) men att åka t.ex. 20 mil varje dag på pendeltåg, då sparar man pengar. Kostar mycket mer att åka bil.

    Dessutom i dessa "snåltider" då man inte kan räkna med att få pengar från socialen, a-kassan eller gud vet vad för bidrag, då är det ju ännu viktigare man har billig bostad. Blir enklare att låna av polare, få bidragspengar att räcka till osv.

    Värst måste det ju vara för familjer, URK, hemskt.

  2. #22
    Leatherface;
    Inte så lätt att åka kollektivt om man inte bor i storstad och jobbar i storstad. Om jag inte minns fel så bodde du i Kiruna så du borde väl veta att alla jobb är inte i närheten av en busshållplats eller pendelstation.
    Miljövänligt ska man satsa på, tex. dieselbilen som är betydligt miljövänligare än bensinbilen. Inte höja skatten på det som är miljövänligare
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    om de satsar på kollektivtrafiken istället för att bygga motorvägar så är det mycket lätt... självklart ska skatten sänkas rejält på miljövänligt som etanol t.ex.... nää bensinen måste upp till 20-30 kr/litern...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #24
    Vänta tills de lägger skat på berjvärme! :shock: Först ser de till att flera skafar sig bergvärme sen är det bara att slå huvet i vägen. :wall:

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ibi HAHAHAHA, de vore en fin julklapp till alla som lever gott på bergvärme.

    Skatt 1: En summa man får betal om man har bergvärme eller inte.

    Skatt 2: En skattesumma på ett beräknat värde av hur mycket värme man kan ta ut med värmepumpen

    Skatt 3: Alla som skaffar värmepump måste betala en del av priset i skatt för det påverkar skatteinkomsterna till staten negativt då folk snålar på drivmedel (el osv) som staten producerar.

    DD

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Vänta tills de lägger skat på berjvärme! :shock: Först ser de till att flera skafar sig bergvärme sen är det bara att slå huvet i vägen. :wall:
    Idiot!
    Det är redan skatt på bergvärme.
    Fastighetsskatten är högre om du har värmepump än annan uppvärmning samt att du betalar diverse miljöskatter på elen.

    Så förklara, varför ska inte du behöva skatta när dina pellets spyr diesel över landet med alla frakter?

  7. #27
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ahahahahahah, är det redan skatt på bergvärme. LOOOL, de visste inte jag.

    Då var det ju ännu mera komiskt, det du skrev ovan eviln. Ursäkta jag inte var insatt i frågan eller läste ordentligt

    Jag väntar mig bara den dagen vi ska börja betala en koldioxid skaff per volym utandningsluft, alltså skatt på att andas luft. Vi förorenar ju, hmm eller är det koldioxid vi andas ut, bah, minns inte.

    P.S. Visste du att i en kommun i sverige försökte man införa skatt på spillvatten (dagvatten) dvs, att alla husägare i kommunen skulle betala skatt på kvadratmeter tack som då tillförde regnvatten till kommunens avloppsnät, dom påstog att det kostar pengar att sköta eller något, minns inte. Men jag skojar inte, det var helt seriösa. Dock fick dom aldrig igenom det. Men man undrar ju. Vi kan ju lika bra ha 100% skatt i sådana fall. Varför ha lön ?

    Konstiga politiker.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    P.S. Visste du att i en kommun i sverige försökte man införa skatt på spillvatten (dagvatten) dvs, att alla husägare i kommunen skulle betala skatt på kvadratmeter tack som då tillförde regnvatten till kommunens avloppsnät, dom påstog att det kostar pengar att sköta eller något, minns inte. Men jag skojar inte, det var helt seriösa. Dock fick dom aldrig igenom det. Men man undrar ju. Vi kan ju lika bra ha 100% skatt i sådana fall. Varför ha lön ?

    Konstiga politiker.
    Återigen faktafel:
    Spillvatten är det som kommer från våra toaletter odyl
    Dagvatten är det som rinner ned i brunnar längs våra gator o vägar

    Detta kan inte skattebeläggas men däremot avgiftbeläggas, vilket också görs.

    ALLT vatten som kommunerna tar omhand måste renas innan det släpps ut i våra sjöar och vattendrag, kostnaden för detta debiteras brukarna.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #29
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    T-bird ok, då heter det dagvatten men jag vill minnas att dom pratade om en SKATT utöver att det var avgiftsbelaggt eller något. Det är sant.

    Men såklart gick det inte igenom, de är ju absurt om man ska behöva betala någon form av skatt på regnvatten i rellation till kvadratmeter tak. Jag kan ju inte hjälp att det regnar.

    De är ju samma tänk som fastighetskatten, det är ju rena MAFFIA påfundet. Sådan skatt finns inte i europa (om jag inte minns fel), helt sjukt hur mycket mysko skatter det finns.

    Tack och lov har dom tagit bort gåvoskatten och arvskatten. Sjukt ju, om jag ger någon 100000kr varför ska jag betala skatt på de, jag har ju redan skattat för pengarna. Så var det förut, dubbelbeskattning. MAFFIA. Bra det togs bort.

    De som har varit i ropet senaste 5åren, tycker jag, är såkallade smygskatter dom lägger på saker. Ruttet, dom får faktiskt dra ner på välfärden eller liknande, man kan ju inte höja skatten i all evighet.

    52% av BNP utgörs av skatt, näst högst av alla länder på detta klot.

  10. #30
    Eviln! Vem sa det att jag vill inte betalla skat? Deta inläg handlar inte om en enkild person eller enkild uppvärmning.Frågan är som konsument hur mucket skall man aceptera.Är man en IDIOT bara att man tar upp en fråga eller att det kan komma skat på bervärme! Venta o se? Men det värkar i dina inläg att du lever för staten du jobbar för staten.O du som jag läst i reglen på deta fårum så får man inte ha påhop på personer? Men om jag kommer rätt ihåg så har du flera sona fall på olicka inläg! Jag mo ha stavningsfel men IDIOT som du skriver? Titta själv i spegeln så får du se!

Liknande ämnen

  1. Tappat undertexter
    Av chrillerobertsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 21:52
  2. Tappat kanaler
    Av dobdob i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 17:32
  3. tappat hd
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 13:54
  4. tappat kanaler
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss