Visa resultat för omröstning: Vilket OS använder du?

Antal röster
331. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Microsoft (alla varianter)

    272 82.18%
  • Linux/Unix (alla dialekter)

    41 12.39%
  • Mac (alla varianter)

    16 4.83%
  • Annat

    2 0.60%
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vilket operativsystem använder du?

  1. #1

    Vilket operativsystem använder du?

    Tänkte kolla en gång för alla vad som används mest här på ComHit.
    Använder ni flera olika OS så lägg rösten på det ni använder mest/helst.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #2
    vad använder du själv T-Bird? Själv är man in inbiten windowsare, kör just nu vista faktiskt men svårt att få det att validera som genuint i dagsläget.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Ett alternativ för oss som kör både linux och windows kanske?

    Edit: okej. nu läser jag vad T-bird säger och håller käft.

  4. #4
    @klas

    Kör XP Home och har aldrig haft några problem med det.
    Datorerna står o tuffar 24/7/365 och ständigt uppkopplade mot nätet ända sen jag skaffade ADSL första gången för 6-7 år sen, aldrig haft ohyra eller annat skit så det hänger nog på vad man gör.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    kört alla versioner av MS, kommer att fortsätta med det också

  6. #6
    Har både kubuntu och windows xp installerat men blir att jag använder kubuntu hela tiden. Mest pga att windows bootar långsamt och mitt tvkorts drivrutiner suger hårt samt att mitt nätverkskort inte går i 1Gb. När linux rullar så slutar det inte helt enkelt. Stabilt och snabbt.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Då ska jag göra ett kvalitets inlägg här.

    De flesta håller nog med (även linux användare) att sedan WinXP kom ut till PC så var det ett ordentligt lyft.

    Det fungerar hyffsat bra, krachar inte ofta (mest om man försöker göra konstiga saker kanske eller något). Om man jämför med Win98 och Win2k så är ju WinXP otroligt bra. Enkelt att använda för dom flesta.

    Linux / Unix har också kommit otroligt långt, numera fungerar ju installations proceduren, det grafiska såsom desktop osv riktigt bra. Spelar man spel är inte linux / unix något operativ att använda direkt.

    Men annars är det bra. Dock är det fortfarande så att många program inte kan köras under unix / linux (nu tänker jag inte på emulator och annat). De är lite synd.

    Så jag antar att dom flesta seriösa användare som gillar win / linux har båda operativen installerade.

    För vanlig desktop arbete som e-mail, ordbehandling, surfa, chatta, så kvittar det vilket operativsystem man använder.

  8. #8
    Finns ingen alltenativ för dualboot, eller måste de vara svart eller vitt?

    Mac <--> Windows
    Windows <--> Linux
    Linux <--> Mac

  9. #9
    kör xp till 80 % men även suse när andan faller på inget fel på något av dem men eftersom familjen i övrigt vill ha windovs så kör jag dualbot på 2 datorer och ren suse på servern.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    vil man köra windows till nåt så kan man installera det i vmware så slipper man dualboota
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Extern HD med operativsystem
    Av s70t5 i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 23:37
  2. 2 operativsystem
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 18:29
  3. Två operativsystem på en dator
    Av s70t5 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 14:18
  4. Cardserver med Windows operativsystem ?
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 18:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss