Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Dreambox Hackad...?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    Fick vist äta upp det jag sa tidigare... låg ett fint litet brev från BBB i brevlådan...

    Ett stycke ur brevet..

    "Inronget i en Dreambox sker via root-kontot och genom att man använder default-lösenord. Den som har gjort introng i Dreamboxen har laddat upp en tarfil 4347_tool2.tar i /var och packat upp den i /var/tool2 och kör sedan ett script start.sh i /var/tool2 som använder en binär som heter tvconnector."

    Om det där är ett klipp o klistra från mailet så tror jag inte en sekund på det, dom kan helt enkelt inte skickat nått med så mycket stavfel :shock:

    Frågan är bara varför någon skulle roa sig med att skicka ett sånt till alla bbb kunder, vidarebefodra brevet till kundtjänst och fråga vad dom menar och om det inte är ett äkta brev från dom så fråga hur "någon" kommit över mailadresserna till bbb:s kunder.
    Om det där är ett klipp o klistra från mailet så tror jag inte en sekund på det, dom kan helt enkelt inte skickat nått med så mycket stavfel :shock:

    Frågan är bara varför någon skulle roa sig med att skicka ett sånt till alla bbb kunder, vidarebefodra brevet till kundtjänst och fråga vad dom menar och om det inte är ett äkta brev från dom så fråga hur "någon" kommit över mailadresserna till bbb:s kunder.
    sorry att jag är dyslektiker...

    det jag skrivit är från ett brev som jag fick i min fysiska brevlåda i ett BBB kuvert med BBBs logga på och avsändaren är B2 Bredband AB Customer Security

  2. #22
    Sorry ops:
    Jag trodde hela tiden att det var ett mail (ställer mig i skamvrån).
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Sorry ops:
    Jag trodde hela tiden att det var ett mail (ställer mig i skamvrån).
    Inga problem.. ska scanna in brevet nu :P
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #24

    BBB

    Har en kompis som har BBB och dreambox som jag har hjälpt lite när han hade problem med internetuppkopplingen, och vid samtal med supporten (som vi till slut var tvungna att ringa då felet med största sannolikhet inte låg hemma hos min polare) så kunde support killen se när dreamboxen leasade en ip adress och registrerade sig med "dator" namnet "Dreambox" i nätverket, varpå support killen frågade vad det var för dator...! Nu går det att konfigurera så att ett annat datornamn kan specifieras om man så vill... eller får man väl skaffa sig en router!

    Enklast i "hostname" filen i /var/etc...

    För er som är intresserade kan jag även ladda upp filerna som finnes i detta "hack" om man nu kan kalla det så, då folk snarare har glömt/negligerat att ändra root lösenordet...
    Bifogade filer Bifogade filer

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, det där brevet ser ju äkta ut.

    Kul om man får ett sådant, känns som man är inkompetent om det dyker upp i brevlådan

  6. #26
    En fråga om allt detta strul, om man har en router mellan bredbandsuttag och dreamboxen är man säker då?

    Allså min dreambox-kabel/anslutning går in routern.

  7. #27
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    toks det är du nog.

    De flesta som har brandvägg / router osv brukar vara ganska skyddade från trafiken på nätet. Om du inte så att säga "mappat" alla portarna vidare till ditt internet nät, men de gör man ju oftast inte.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    toks det är du nog.

    De flesta som har brandvägg / router osv brukar vara ganska skyddade från trafiken på nätet. Om du inte så att säga "mappat" alla portarna vidare till ditt internet nät, men de gör man ju oftast inte.
    Vad menar du med mappat alla portar vidare till ditt internet?
    Jag bara undrar?

  9. #29
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    21
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sb2000
    Men tänk lite. De ser det på MAC-adresserna såklart. Dream multimedias serie börjar på 00:09:34.
    Sådär. Dax att sluta att fantisera om "scanningar" gjorda av BBB lyssna på sb2000 så är logiken rätt.

    Alla tillverkare har olika serier i MAC-adresserna.

    Sen ur säkerhets synpunkt för er som kopplar er dreambox direkt ut på nätet utan router. Sluta upp med det. Telnet är inte direkt säker när det gäller att ansluta till boxen. Textbaserat dårå.

  10. #30
    en i min grupp ringde supporten idag för hans internet vill inte funak riktigt, och han på supporten såg namnen på alla datorer inklusiver dreamboxen som var kopplad till modemet, och han kör inte någon router. Så nog kan dom se alltid.....

Liknande ämnen

  1. Boxer hackad?
    Av sm0kie i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 17:09
  2. Är boxen hackad?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 18:52
  3. D+ 30W Hackad!
    Av Tibrisch i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 18:40
  4. Viasats nds kryptering hackad?
    Av samot4 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 13:32
  5. shh hackad.....
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 18:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss