Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: Canal Digital's kabel tv

  1. #11
    ok.. flyttar till nya lägenheten med canal digitals kabeltv när 4 februari.. ska kolla upp allt då.. //v

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    38
    Har också deras skit kabelTV är kasst sen ska vi inte prata om deras bredband ens de är inget hänga i granen precis. Dom har ju inte ens HDTV än. Sen är dom så fula prackar på sina kunder deras urkassa Digitalbox. Om dom hade haft grundkanalerna digitalt också som dom har i sitt analoga så hade jag skaffat de direkt med en Dreambox DM500C men nån som har info om alla frekvenser dom kör på där nätet finns?

  3. #13
    canal digital kabel har väll inga analoga kanaler , det är ju dumheter som comhem kör med...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    canal digital kabel har väll inga analoga kanaler , det är ju dumheter som comhem kör med...
    Asså dom har sitt analoga utbud som man får in utan box sen har dom sitt digitala som kräver box och abommang men där prackar dom på sina kunder sin egen box och håller frekvenserna hemliga för man inte ska kunna använda nån annan box som tex Dreambox.

    Dreambox DM500C borde funka men frekvserna får man lita ut själv tror inte dom kör samma i sitt hela nät.

    Om nån får de funka så får ni gärna sa till. Gärna om där finns några okodade kanaler fler än bara SVT2 och SVT24

  5. #15
    Har inte haft några problem att köra annan box än deras egen.

    Bara att göra en kanalsökning så poppar dom upp.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    trollhattan håller med.

    Comhem borde upphöra helt med analoga kanaler och istället erbjuda folk en box så dom kan ta in "standardkanalerna" i digitalt format utan att behöva något kort osv.

    Då skulle dom säkert få plats med lite flera kanaler eller kunna förbättra nätet på annat vis.

  7. #17
    Jag säger bara fy fan för Comhem. Största tjuven i tv världen. De tar in fria kanaler från satelit o säljer det till deras kunder för 39kr. De sleper ej folk att sätta upp sina egna paraboler för det är risk för ras bla bla men det är inget fara att lura folket på pengar?

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ibi precis, det är faktiskt så att flertalet kanaler (iofs ingår dom i abb. från Viasat eller CD) finns gratis från Astra, Hotbird.

    Tycker det är grymt dåligt comhem tar betalt för dessa gratiskanaler, dom borde skickas ut digitalt och utan kryptering.

    Politiker borde lagstifta så att hyresrätter, bostadsrätter, föreningar, hyreshusägare tvingas att tillåta paraboler.

    Finns ju flertalet föreningar i bostadsrätter som faktiskt fått tillstånd att sätta upp stora monteringsanläggningar på taken, sedan kunde man köpa in sig, då fick man en egen prabol på taket och en egen sladd till lägenheten.

    De är ju perfekt, frihet.

    Dessutom skulle ju ett sådant förfarande göra att det inte skulle spela någon roll vart man bor, fel riktning (fönster mot norr) eller bottenvåning.

    Dumma politiker, boxer och comhem, MONOPOL-svin.

  9. #19
    jag håller med fullständigt... sjäv bor jag i hyreshus och som tur är så fick jag sätta upp parabol. och alla dessa utländska kanaler som comhem säljer för 39kr/mån är ju fria på hotbird och astra. de är för j*vla dåligt.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Jag säger bara fy fan för Comhem. Största tjuven i tv världen. De tar in fria kanaler från satelit o säljer det till deras kunder för 39kr. De sleper ej folk att sätta upp sina egna paraboler för det är risk för ras bla bla men det är inget fara att lura folket på pengar?
    Fast det är ju inte COMHEM som stoppar folk att sätta upp en parabol. De utnyttjar ju bara det faktum att många fastighetsägare har sådana regler och fastighetsägarna kan i sin tur motivera sina regler med att de som bor hos dem faktiskt kan få tillgång till sina hemlandskanaler utan parabol. De kliar varandra på ryggen.

    Citat Ursprungligen postat av 806663
    Har också deras skit kabelTV är kasst sen ska vi inte prata om deras bredband ens de är inget hänga i granen precis. Dom har ju inte ens HDTV än. Sen är dom så fula prackar på sina kunder deras urkassa Digitalbox. Om dom hade haft grundkanalerna digitalt också som dom har i sitt analoga så hade jag skaffat de direkt med en Dreambox DM500C men nån som har info om alla frekvenser dom kör på där nätet finns?
    På dig låter det som om HDTV fanns i varje lyktstolpe nu för tiden. Visst CD har kört det ganska länge och nu har COMHEM nyss hoppat på tåget, men med tanke på att CD kabel är en ganska liten operatör så är det väl inte så konstigt att de inte är först? Dessutom lider väl operatörerna av den ofattbara brist på boxar som råder på marknaden nu. Det är en jäkla massa snack om bra boxar som är på väg, men maken till förseningar har jag aldrig upplevt. Vet inte hur det ser ut för COMHEM, men Canal Digitals box verkar ju vara lite beta än så länge.

    Vilka "grundkanaler" saknar du i det digitala utbudet? Nog finns väl i alla fall de flesta där, men precis som COMHEM så vill CD kabel tjäna en hacka på möjligheten till "bättre ljud och bild", så FTA är det inte tal om.

    Som andra redan har sagt: Gör en kanalsökning så hittar du dem (problemfritt åtminstone med Leatherface).

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    trollhattan håller med.

    Comhem borde upphöra helt med analoga kanaler och istället erbjuda folk en box så dom kan ta in "standardkanalerna" i digitalt format utan att behöva något kort osv.

    Då skulle dom säkert få plats med lite flera kanaler eller kunna förbättra nätet på annat vis.
    Tror du att de skulle erbjuda den där boxen gratis? Om inte, tror du inte folk skulle bli lite upprörda om de inte skulle ha möjlighet att se på TV hemma? Visst, en del kan montera upp antenn på balkongen, men det var ju just det man ville undvika när man började med centralantenner och så småningom kabel-TV. Misstänker att COMHEM drar in en hel del på alla analoga basutbud så varför skulle de vilja sätta krokben för sig själva?

    Jag tycker nog i alla fall att COMHEM har en jäkla massa kanaler i sitt utbud, trots att de även sänder analogt. Jag vet att det finns fler kanaler på parabolhimlen, men de måste ju satsa på kanaler som kan ge dem vinst (like it or not).

    Jag har inget emot att ni gnäller på COMHEM/Canal Digital kabel (jag saknar inte COMHEM sedan jag flyttade), men de ska ha kritik för rätt saker och inte beskyllas för all världens problem. Fast ibland kan det ju förstås vara skönt att avreagera sig på någon... :smile:

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss