Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: Canal Digital's kabel tv

  1. #21
    ”janbananfan” Det är faktiskt COM HEM som stoppar folk att sätta upp sina paraboler. Titta på ett avtal som de skriver med hyresvärden så kommer du att gråta över. Skulle de inte göra det så skulle ganska mänga skaffa sig parabol. På so sett tjänar com hem på dem + att de tar in fria kanaler från satellit för pengar. Vad kallar du det? Jag kallar det svindleri inget annat, .Det är en annan sak om de tar in non kanal som är kodat då måste de också betala för det men gratis kanal som bara ligger der o ta betalt för fy. Konstigt nog att om du o jag fuskar so åker vi ditt men de då nej de får fallskärm istället.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    ”janbananfan” Det är faktiskt COM HEM som stoppar folk att sätta upp sina paraboler. Titta på ett avtal som de skriver med hyresvärden så kommer du att gråta över.
    Det där låter ju jäkligt skumt, men säger du det så litar jag på dig.

    Nu tror jag ändå att det stora hindret för paraboler på varenda balkong är fastighetsägarens skräck för att bli ansvarig om det händer en olycka, dvs om den trillar ner. Visst, i de absolut flesta fall är det säkert ingen risk men med tanke på lagstiftningen så skulle inte jag heller lita på mina hyresgäster om jag var hyresvärd (vi snackar ju fängelsestraff). Även om man besiktigar monteringen har man ju inga garantier för att folk inte monterar om parabolen på ett sämre sätt. Kan man lagstifta att hyresgästen är skyldig för det som ev inträffar så blir nog hyresvärdarna snällare.

    Har inte sett kontraktet som min förra hyresvärd hade med COMHEM, men trots reglerna så var det en massa paraboler monterade på balkongerna. Eftersom hyresvärden var slapp så blev det inte heller något bråk (man fick visserligen montera dem innanför huskroppen, men de flesta stack ut utanför balkongen).

    Angående min nya operatör, Canal Digital Kabel, så kan jag säga att jag numera även har SVT1 som FTA (dvs SVT1, 2, & 24 och en massa radiostationer är FTA, hurra).

  3. #23
    janbananfan, var bor du?

    enligt CD får man (där jag bor) endast det "digitala-tillägsutbudet" digitalt via deras kabelnät - SVT's utbud samt TV3, TV4, TV4+ etc. erbjuds inte digitalt "idagsläget".

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    38
    Anledningen varför jag inte gillar CD KabelTV är för dom inte ens erbjuder nån av baskanalerna man får via de analoga i de digitala nätet alls de är kasst. Ska de vara så svårt erbjuda TV4, TV4 Plus, Kanal5?

  5. #25
    Stockholm.

    Jag får definitivt in SVT digitalt, men tyvärr har jag ruskigt svag signal så det går inte alltid så bra. Kanske är det något form av test, men det finns där i väggen (senast jag kollade var i juni).
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    38
    Har fåt tag i Canal Digital KabelTV box som dom hyr ut köpte billigt av en vän som inte behövde den längre. Han ska bara komma över lämmna den så jag kan prova se vad som är fritt i deras digitala nät.

  7. #27
    Nu har jag SVT1, 2, 24 , Barnkanalen och TV4 fritt digitalt.

    Har dessutom sett att ett par arabiska(?) nyhetskanaler var fria, men det är inget jag bryr mig om.

  8. #28
    Vad finns det för rekommendationer på box för CD kabel-tv? Man skulle ju önska att det fanns någon med HDMI/DVI samt digitala ljudutgångar. Någon som vet?

  9. #29
    CD rekommendar naturligtvis bara deras box som du hyr när du tecknar ett abb. Jag vet inget om den, men man har ju hört folk som är kritiska. En dreambox av något slag är ju förstås roligare, om man inte är rädd för att experimentera lite. Med en DM7025 eller en DM600 med kabeltuner kan man spela in på hårddisk. HDMI/DVI hittar man väl idag endast på HDTV-boxar (även om det vore kul även på SD), vilket väl (?) knappast är aktuellt än för CD kabel.

  10. #30
    Ska det vara så väldans svårt att lägga till digitala utgångar, som det är nu med "RGB-scart till komponentvideo"-converter för att få komponentvideo till projjen känns ju väldigt 90-tal...

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss