Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: Canal Digital's kabel tv

  1. #1

    Canal Digital's kabel tv

    Hej alla,

    finns det någon här som kan bekräfta om en Dreambox 500c fungerar i Bostaden AB's (Umeå) kabeltv nät om man kör med Canal Digital?

    Då vet jag om jag ska sälja boxen eller ej om jag byter lägenhet framöver..

    Tack på förhand!

    //v

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Varför skulle den inte fungera, det enda som behövs är en tuner för DVB-C (alltså för digital TV i kabelTV nät).

    Har du för DVB-S eller DVC-T, som är satellit eller marknätet fungerar det inte. Borde vara specificerat vilken box du har.

    Jag har för mig man kan byta ut ett PCI liknande kort i Dreamboxen så man får kabel TV mottagning osv.

  3. #3
    Jo men 500c är ju just för kabeltv.

  4. #4
    Vet inget om ditt nät men om du har abbet direkt från CD + deras antika philipsbox så fungerar det även med en DB eller vilken DVB-C box som helst som har conax
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Jag har för mig man kan byta ut ett PCI liknande kort i Dreamboxen så man får kabel TV mottagning osv.
    Nej! Det kan man bara på 7025:an och kommande (?) modeller 600 och 8000.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, vad tråkigt, ja då är det lite illa om man inte kan byta.

    Viktigt man köper rätt box då från början :/

  7. #7

    ..

    Jaja.. Jag har ju redan en 500c så jag kan ju testa.. fungerar det inte så får jag väl sälja den.. //v

  8. #8
    Det trista är väl att du måste skaffa ett abonnemang för att veta (om inte du eller en vän redan har det förstås). Jag misstänker att det inte finns några fria kanaler.

    Har själv samma problem här i Sthlm, men då jag ändå är mer intresserad av en portabel lösning så satsar jag istället på parabol. Min DM500C får agera mediaspelare i sovrummet istället.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    vaders ring kundtjänst för din TV-leverantör och fråga.

    Om flesta knyter ju INTE upp sina kunder på egenhändiga konstiga lösningar. Men man vet inte.

  10. #10
    Canal Digital Kabel hänvisar till sin hyrbox och lämnar ingen annan info (så var det iaf när jag kollade förut).

    Nu har jag kollat om det finns några FTA-kanaler i mitt "CD Kabel"-nät (i Sthlm) och det visade sig att SVT2 och 24:an sändes fritt (och diverse radio-kanaler). Om det bara var tillfälligt vet inte. Då lär det i alla fall inte vara några problem om man skulle vilja skaffa ett abonnemang (fast man kanske måste hyra boxen ändå). Hur det ser ut i ditt nät vet jag förstås inte.

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss