Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: HDTV & Cardsharing

  1. #1

    HDTV & Cardsharing

    Hallå,
    Jag tänkte bara höra om någon har lyckats få igång comhems hdtv tillsammans med cardsharing? Jag använder för tillfället två dvb-c kort och en newcs server. Men när jag pratade med comhems kundservice sa de att hdtv kanalerna är låsta till ditt box id. Så om jag vill köra hdtv cardsharing måste jag på något sätt emulera ett box-id.
    Någon som har erfarenhet av detta? Eller har någon idé om hur man ska gå tillväga?

    /Peter

  2. #2
    Det första man behöver ta reda på är om dom talar sanning, för det vet man aldrig om dom gör.

    Någon med ett HD abb behöver testa det i antingen: annan box eller DVB-C kort
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    .

    Jag kan iaf kolla på SVT HD.
    Delar mitt kort med newcs och funkar bra, fortsett från att min dator inte gillar att titta på hdtv, men jag får bild och ljud, dock hackar bilden, men det gör den om jag kör med en cam-modul också.

  4. #4
    nadat hur går du till väga för att se på HD sändning?

    Jag har testat att få bild på C+ HD utan resultat.

    Ser den i Kanllistan men kan inte få bild via webif eller streaming till VLC.

  5. #5
    Till skillnad från de andra HD kanalerna är inte SVT-HD låst till boxen (enligt comhem support). Jag kan också se SVT-HD, det hackar även för mig med med en 3ghz dator och mythtv. Det verkar fungera bättre med mplayer dock.

    Flippin, lite mer info vore nice. Har du hd-box? Har du abbonemang på comhems hd paket och canal+? Vilken kortserver/klient kör du? Kan du se på svt-hd, den ska vara gratis.

    /Peter

  6. #6
    Kör på en 500c box. Har inte hd paket. Har Canal + Total där C+ HD ingår.

    Server är NewCs med Mgcamd. Leatherface image.

    Testade att streama C+ HD till datorn och kolla på det. Men får som sagt ingen bild.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Det verkar inte fungera. Jag har också försökt med alla möjliga program utan att lyckas. Kan dem verkligen låsa bara en kanal?

    SVT HD går att streama men det är bara test sändning hela tiden. Inget att titta på!

    Kan rekommendera Elecard MPEG Player som är mer stabil än VLC när det gäller HDTV streaming.
    Hade varit kul om någon får bild och i så fall skriver här, hur!
    VU+ Solo2

  8. #8
    Comhems HDkanaler är låsta till boxid. Det är inget kundserviceprat utan från källan av en anställd tekniker. Får se hur lång tid det tar att knäcka ... ingen större förlust iofs, bättre bild att tanka hem hdmatrial från annan källa.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Synd!

    Tänkte testa med det här ""h__p://sewelldirect.com/dvivideoadapter.asp"" eller med en färdig kabel!

    :-(
    VU+ Solo2

  10. #10
    Jag kör med newcs cardserver och där kan man ju fylla i ett boxid. Men eftersom jag inte har någon box har jag fått lämna boxid til "00000". Finns det någon med riktig box som testat/kan testa att fylla i korrekt boxid i konfigurationsfilen och se om det fungerar bättre?

    /Peter

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 17:33
  2. Cd-hdtv?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 11:45
  3. hdtv box
    Av wumpscut i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 12:48
  4. HDTV!
    Av sushi i forum Com Hem
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 10:49
  5. Hdtv?
    Av Zyxilon i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 14:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss