Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: HDTV & Cardsharing

  1. #31

    mmmm

    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    betalar man inte för kanalerna så ska man inte kunna se på dom heller...
    :clap:

  2. #32

    ?!

    Alloj!
    Tänkte väcka denna gamla tråd och höra hur det har gått.
    De som testat verkar ju inte ha hittat någon lösning på att dela HDtv.
    Finns det möjlighet att se på kanalerna själv i sin DreamBox eller är dom så jobbiga att man måste köpa en helt ny från dom för att få det att lira?
    Det räcker gått för mig om jag får HD på en av mina boxar hemma.
    Pratade med Supporten imorse och fick svaret att man måste köpa en box med kortet för att få det att funka...

    Ha en bra dag alla glada!
    Shuttle SB83G5M med FireDTV och Boxers grundutbud
    (Phenix 3.5 USB)
    _________________
    //Smergo

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    Ditt hopp är en riktig conax cam då som kan funka... Självklart ska du kunna använda vilken hårdvara som helst om du betalar för kanalerna men tyvärr är det inte så enkelt och det kan du tacka alla som sysslar med cs för...
    Å andra sidan är ju CS enda alternativet om man ska kunna se de kanaler man betalar för på fler än en TV. comhem har ju inte ens multiabonnemang så det är ju abonnemangskostnaden x antalet TV rakt av vilket för mig skulle bli mellan 1000-1500 per månad. Det kan ju vem som helst räkna ut att en vanlig "jonne" inte har råd med. Tack vare CS kan jag konsumera på det sätt alla borde kunna göra. I en tid där HTPC växer sig allt större är det helt sjukt att man ska påtvingas en skitbox för att kunna se HDTV.

  4. #34
    Kanske har jag missat nåt men jag ställer frågan iaf.

    Att hdtv signalen inte går att "kortdela" har jag förstått, men kan hdtv signalen delas ut till andra boxar som en "vanlig" tv signal så att man får bild?

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    dom anvädner sig av conax chipset pairing som är låst till boxtyp och serienummer... du kan flytta kortet mellan samma typ av box med samma serienummer men inte till andra boxar... det räcker alltså inte att emulera boxid som på viasats nds tyvärr... man måste emulera hårdvaran med...
    Vet inte om jag begriper detta korrekt. Boxtyp och serienummer sa du. Det borde alltså räcka med att emulera box-id:t om man har två stycken av de HDTV-boxar som Comhem erbjuder?

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 17:33
  2. Cd-hdtv?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 11:45
  3. hdtv box
    Av wumpscut i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 12:48
  4. HDTV!
    Av sushi i forum Com Hem
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 10:49
  5. Hdtv?
    Av Zyxilon i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 14:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss