Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM500C, störande problem..

  1. #1

    DM500C, störande problem..

    Jag har en hel del störande problem med kombinationen Gemini 3.40 (+ ComHem med originalkort).

    EPG funkar inte fullt ut. Den visar bara 2 st program oavsett om jag väljer Kanal EPG eller Multi EPG. Har för mig att det funkade med Leatherface image, men WTF? Det SKALL bara fungera tycker jag! Har testat på en annan, icke Dreambox box.. det funkar.

    Recordings.epl blir korrupt lite då och då (tappar programmen), så att den måste omgenereras via webinterfacet.. är det normalt eller? Käringen kommer snart mörda mig! Kan man inte skrota filen för gott?

    Kanal 9 och Aftonbladet TV7 (om jag minns rätt) går inte att titta på. Allt blir bara pixellerat och ljudet hackar. Funkar prima med vanlig icke Dreambox box.

    ..snart åker den här boxen genom fönstret! Hur länge har den inte funnits ute nu? Såna här saker förutsätter jag skall funka problemfritt, men näe. Hade jag haft källkoden, så hade jag gladeligen gjort något vettigt av den.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Sätt in en antennförstärkare, DB har lite sämre mottagnings-känslighet än andra (framförallt 500C-modellen)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Sätt in en antennförstärkare, DB har lite sämre mottagnings-känslighet än andra (framförallt 500C-modellen)
    Aha.. tack för svaret!

    Det är faktiskt något jag inte tänkt på. Sist jag lyckades få in EPG på Dreamboxen var när jag hade den inkopplad där den andra boxen står nu. Där hade jag en 2m antennkabel. Nu har jag en på 7-8m kabel inkl en splitter.

    Ska testa koppla in den med kortare kabel igen för att se om det hjälper. Funkar det så skall jag testa med den längre kabeln utan splitter.

    -------

    Update:
    Kopplade in boxen med en kortare kabel.. de kanaler som krånglade förut funkar nu, men ingen EPG längre än 2 program. Fattar inte!

  4. #4

    epg?

    Testa att gå in på viasat motor en stund och se om det ger någon skillnad på EPG:n?


    Det en av kanalerna som skickar EPG info inom comhem.

Liknande ämnen

  1. Jtag-problem DM500c
    Av mattheo i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 01:06
  2. Notisen är störande
    Av richard_roe i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 06:39
  3. Dm500c lite skumt problem
    Av Dizzy_dan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 16:33
  4. problem med DM500C
    Av besa i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 20:33
  5. DM500C problem
    Av SumoSilent i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 22:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss