Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Dreambox nybörjare

  1. #11

    Dreambox nybörjare

    ok, vad jag har förstått så skall man fixa softcam för att se vissa kodade kanaler, vilka kanaler kan man se? vilka sateliter ligger dessa på? Hur får jag tag på soft cam, hur gör jag för att få igång allt på dreamboxen?

    Jag är ledsen om jag ställde för många frågor samtidigt!

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du har nog missförstått det hela.

    Ja du behöver softcam för att se på kodeade kanaler, MEN bara om du har ett abbonemang eller är med i en CS-grupp (som har abb).

    Softcams laddas ned lite olika, men har du ex. Gemini som img på boxen så laddar du ner dem från Blue panel (blå knapp -> addons -> download & install -> cam). Sedan ska camen konfigas förståss.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Hmm du har nog missförstått lite själv :lol:

    Om providern är hackad så går det utmärkt att se utan abb eller CS
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Visst är det så MEN hur många (intressanta) Pro är hackade. Typ en handfull.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Du har nog missförstått det hela.

    Ja du behöver softcam för att se på kodeade kanaler, MEN bara om du har ett abbonemang eller är med i en CS-grupp (som har abb).

    Softcams laddas ned lite olika, men har du ex. Gemini som img på boxen så laddar du ner dem från Blue panel (blå knapp -> addons -> download & install -> cam). Sedan ska camen konfigas förståss.
    Jag får inte igång min 500C mot com hem. Jag har ett kort som funkar bra i min MACAB/Sagem (kommer inte ihåg vad det är för hyrbox). I min DM500C hittar jag alla kanaler, kan se på "ppv nu" t ex, den är okodad. Men inga kodade kanaler får jag upp, inte ens SVT, TV4 etc. Jag har testat leatherface med original cam, newcamd och evocam. Jag har testat Gemini likaså. Men det vill sig inte.

    Måste jag konfigurera för att det ska funka, så säger inte leatherface på sitt forum i alla fall. Vad kan jag göra, kommer skicka tillbaka boxen snart annars...

  6. #16
    "Hmm du har nog missförstått lite själv

    Om providern är hackad så går det utmärkt att se utan abb eller CS"

    Hur gör man det T-bird?

  7. #17
    Jag äger ingen DB själv så det kan jag inte hjälpa dig med, men i princip så är det bara att lägga in en fil som innehåller aktuella nycklar för det man vill/kan se
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18

    Information om Dreambox

    Hej till alla DreamBox experter.
    Själv är jag ny användare och vill veta följande:

    * Hur fungerar igentligen detta med koder i en Dreambox
    * Vem lägger in dessa koder och var?
    * Kan man skippa mellanhanden (Den person man betalar en gång i månaden för att uppdatera din dreambox med koder?
    * Vad är det igentligen denne gör.

    Tacksam för svar utav er experter så att jag nybörjare kan få en bättre inblick i Dreambox samt lära mig.

  9. #19
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vadå koder ??? Om du avser våra Nordiska kanaler så behöver du ett abb. Däremot så finns det vissa kanaler (ex. DigiFilm) som du kan hämta koder från nätet via en plugin (ex. HackSat).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #20
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av davidimo Visa inlägg
    Hej till alla DreamBox experter.
    Själv är jag ny användare och vill veta följande:

    * Hur fungerar igentligen detta med koder i en Dreambox
    * Vem lägger in dessa koder och var?
    * Kan man skippa mellanhanden (Den person man betalar en gång i månaden för att uppdatera din dreambox med koder?
    * Vad är det igentligen denne gör.

    Tacksam för svar utav er experter så att jag nybörjare kan få en bättre inblick i Dreambox samt lära mig.
    * Det är ingen som stoppar koderna i DreamBoxen, så vida du int hittar en fil som du stoppa in den själv. (Google is your friend)
    * Om du har en sådan fil så är det du själv som gör detta.
    * Skippa mellan handen? Förhoppningsvis är det du själv som betalar ditt egna abonnemang. Går dock att konfigurera flera dreamboxar att kunna dela ut ett kort, ungefär som en CardSplitter.
    Dock enbart för att komma undan lite billigare abonemang istället för Tvilling kort.
    * Om du undrar vad en DreamBox gör? En dreamBox är en Digital Reciver med Linux som grund system. Man använder en DreamBox för att kunna se Digital-TV i form av DVB-T, DVB-C och DVB-S.
    D.v.s. Marksänt Digital-TV, Kabel-TV och Satellit-TV mottagare.
    Presis som man använder en "vanlig" Digital mottagare.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Dreambox nybörjare
    Av d3x619eg i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 20:43
  2. Dreambox för nybörjare
    Av ikea-lampa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 15:56
  3. Dreambox Nybörjare
    Av Archie i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 10:45
  4. Nybörjare
    Av hassle i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 04:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss