Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Kortdelning fungerar nu med HDTV dekodern Kathrein UFS910

  1. #11
    Trodde dom tillverkades hos Marusys i Korea jag. Och cobrandas av Kathrein i tyskland.

  2. #12

    Re: Kortdelning fungerar nu med HDTV dekodern Kathrein UFS91

    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    vilken ännu en gång fått datum för start av försäljning, framflyttat till feb 2008.....

    mvh humlan.
    På en färsk fråga till Dream ang ett ryckte om att den ska släppas feb 2008 fick jag detta svar.

    Hi!
    That’s not correct!
    Probably the Dm 8000 will be released in September 2007.

    Best Regards

    Patrick Puch

    Dream Multimedia GmbH
    Pierbusch 26
    44536 Lünen / GERMANY

    E-m@il: patrick.puch@dream-multimedia-tv.de
    Web: www.dream-multimedia-tv.de

  3. #13

    Re: Kortdelning fungerar nu med HDTV dekodern Kathrein UFS91

    Citat Ursprungligen postat av 929RR
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    vilken ännu en gång fått datum för start av försäljning, framflyttat till feb 2008.....

    mvh humlan.
    På en färsk fråga till Dream ang ett ryckte om att den ska släppas feb 2008 fick jag detta svar.

    Hi!
    That’s not correct!
    Probably the Dm 8000 will be released in September 2007.

    Best Regards

    Patrick Puch

    Dream Multimedia GmbH
    Pierbusch 26
    44536 Lünen / GERMANY

    E-m@il: patrick.puch@dream-multimedia-tv.de
    Web: www.dream-multimedia-tv.de
    Jo jag har sett/hört det där åxå..., det jag refererar till är åxå en direkt fråga till DMM från en återförsäljare av Dreambox i Norge, så det är väl bara å vänta å se vad som händer. Trots allt vill jag se boxen ute i handeln innan jag tror på nåt av vad DMM numera sägar. Måste erkänna att förtroendet för dom, inte längre är nåt vidare.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #14
    Norrmännen kan vänta til februari :wink:

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av 929RR
    Norrmännen kan vänta til februari :wink:
    Tja, inte gör det mig nåt Har ändå fullt upp med vad som händer kring Kathrein ufs910 dekodern, å vårt nya forum.

    mvh humlan57. Mod hos digitalsat.nu
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #16
    Sicket fint forum, man kunde till och med diskutera barnvagnar, men jag saknade en avdelning för gissningar när DB 8000 kommer, ett slags se in i framtiden avdelning :shock:
    Jag ser fram mot utvecklingen av forumet, proud member :dance:
    (oj, nu kanske den här tråden spårade ur lite :? )

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av 929RR
    Sicket fint forum, man kunde till och med diskutera barnvagnar, men jag saknade en avdelning för gissningar när DB 8000 kommer, ett slags se in i framtiden avdelning :shock:
    Jag ser fram mot utvecklingen av forumet, proud member :dance:
    (oj, nu kanske den här tråden spårade ur lite :? )
    Ja vem skulle inte vilja veta hur DMM tänker :? Har t.o.m nästan jobbat för dom i ett par år, men inte fan begriper jag mig nåt mer på dom för det Jag tror faktiskt att närmast sanningen är kris med pengar, nåt som dom haft förut. Jag menar, produkten ska ju uppenbarligen finnas tillverkad i några ex, å det sen länge. Det borde ju bara vara å fortsätta tillverka fler då.... Men tills vidare, så duger gott Kathrein ufs910 dekodern, framför allt nu, när allt som behövs för utveckling av mjukvaran, kompilator m.m finns på plats :clap:

    mvh humlan57. Mod hos digitalsat.nu
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    vad jag har hört är en del av problemet att få tag i hårdvara... om det beror på pengar eller jävlulskap från alla som försöker stoppa dmm vet jag inte... själva stödet för dm8000 finns redan i enigma2....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #19
    Tro fan att de går ut och säger att den skall släppas i september.. då kanske de får någon att vänta med att köpa en betaprodukt från deras konkurrenter. (även om dmm 8000 naturligtvis också kommer vara halvfärdig när den väl släpps)

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    nja dm8000 bygger på samma mjukvara som dm7025... möjligen att man blir tvungen kompilera om för annan processor bara... finns redan stöd i enigma2 för dm8000 bla för 4 tuners... till skillnad mot den här boxen som har helt ny mjukvara...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Recension Kathrein UFS910 (HDTV) Sept-09
    Av richard_roe i forum Kathrein
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 12:09
  2. Fixa en felflashad Kathrein UFS910..
    Av makan75 i forum Kathrein
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 07:59
  3. Kathrein UFS910 med Enigma2
    Av forhike i forum Kathrein
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:40
  4. Installera Enigma2 på Kathrein UFS910
    Av forhike i forum Guider
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 20:46
  5. Kathrein UFS910 och Comhem
    Av _age_ i forum Kathrein
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 15:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss