Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Comhem med 7025

  1. #1

    Comhem med 7025

    Hej!

    Först vill jag be om ursäkt om jag missat något existerande om detta på forumet.

    Jag har en 7025a med två kabel tuners, en 500GB Seagate hårddisk och Gemini 2.40 installerat. Tyvärr får jag inte någon softcam att funka. Efter lite felsökningar ser det ut som att NewCS 1.20 har problem att läsa kortet som är ett orginalkort.

    Om jag loggar in på boxen och startar om NewCS några gånger kan NewCS initialisera kommunikation med kortet ungefär en av fem gånger. Kort därefter bryts kommunikationen. Comhem kortet är splitter nytt och funkar utan problem i en Samsung box.

    Det set som att softcamen funkar bara NewCS kan bibehålla kontakten med kortet.

    Har någon en fungerande setup med Comhem på en 7025 (med hårddisk)? Hur ser den setupen ut? Visa gärna config filer. Några tips om vad som kan vara fel? Mitt nästa steg är att börja ändra kommunikations paramtrarna till kortet men vill gärna ha en fungerande config att utgå ifrån.

    MVH Sven

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    prova att ladda hem mgcamd samt newcs

    under guider här på forumet, finns en guide som heter nåt: mgcamd på 7025, (eller likande)

    Vet inte om detta egentligen behövs, men jag gjorde detta nyss (har en 7025CC och precis samma problem som du) - jo, jag kopierade texten på guidsidan - och ersatte den befintliga texten i mg_cfg (som finns under usr/keys - tror jag det var.

    sen döper du om filen "replace.list.example" till replace.list
    starta om camen och det ska förhoppningsvis funka.

  3. #3
    Hej,

    Jag har samma problem med Comhem.
    Kör MGcamd-1.27/NewCS-1.50 och har provat med ovannämnda guiden utan resultat.

    Tidigare körde jag med MGcamd-1.16/NewCS-1.19 och det fungerade på Comhem. Men nu funkar inte denna kombination med nya Gemini.

    Är det någon som kör Comhem med nyare Emu:s och vilka i så fall eller någon som har en ide vad jag kan prova?

Liknande ämnen

  1. Dm 7025-s
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:25
  2. 7025 och USB
    Av snake i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 09:38
  3. DB 7025
    Av lonn2se i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:29
  4. 7025
    Av hasko i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 13:24
  5. DVB-T med 7025?
    Av RiSe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 16:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss