Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: dreambox 500s streaming

  1. #1

    dreambox 500s streaming

    Hallå

    Är det någon som är en hejare på streaming,jag vill veta hur man streamar ,vilka program man måste ha för att kunna se dreambox kanalerna utanför hemmet över dator. t.ex fr. Stockholm till Kalmar.
    tacksam för svar

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Kräver BRA pipa, typ garanterat 10mbps
    2. Öppna lämpliga portar i din brandvägg, beror på vilket verktyg du vill använda. Ex. VLC så öppnar man 31338 samt 31339. Du bör oxå öppna ex. port 80 (inte bra) mot din DB. Styr hellre om den til ex. port 8080 eller något sådant.
    3. Surfa till din brandvägg på den porten du har definterat som surf-port mot DB. Och du använder naturligtvis EldRäven som webbläsare
    4. Välj VLC.

    5. Klart
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

    streamimg

    jag har ett program som heter ds-032a är rätt program. Jag skulle vilja veta hur man gör om man ska streama till Thailand om det nu gåroch om man ska öppna samma portar.
    ha det bra
    sunrise

  4. #4
    ursäkta min att jag inte vet vad EldRäven som webbläsare är

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    I sverige pratar vi svenska så översätt. Fönster = Windows. Eldräven = FireFox o.d.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Spidde
    Gäst
    I sverige föredrar vi att prata so folk försåt! = windows och firefox. Allt annat ar dryga påhitt av mathoh

  7. #7
    Snor tråden lite.
    Kan man inte konvertera streamen till en lägre kvalitet och på så sätt kunna klara sig med en lina med lägre hastighet? Sen om det blir 5 sekunders fördröjning är ju skit samma. Vore jäkligt nice att kunna streama ut till den bärbara med ett 3G-kort.

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Jorå ElFeo det går. Finns lite att läsa på ett annat forum om det. Vet ej om man får länka dit men dreamboxx. något heter det.

  9. #9
    Det är klart att du får länka till andra siter. Tack, ska kolla upp det!
    Ingen här som har provat?

  10. #10
    Jo, ganska så enkelt att genom VLC vidarebefodra en omgjord ström till en annan dator (eller flera)... har till och med testat att göra detta till min mobil genom mitt trådlösa nätverk, blev lite krångligare då iofs!

    Men det enklaste exemplet måste vara att öppna strömmen i vlc genom att klicka på "Öpnna Fil" (ladda ner video.m3u genom web-interfacet) och i samma dialogruta välja "Ström/Spara" under "Avancerade alternativ" och därefter inställningar, udp, adressen du vill strömma till, hur du vill koda om filen mm.

    Testa själv och kom tillbaks om du får problem... glöm inte att öppna nödvändiga portar...

Liknande ämnen

  1. Zappa Dreambox med m3u streaming
    Av CbA i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 16:28
  2. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 18:04
  4. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40
  5. Dreambox streaming hjälp
    Av hellshit i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 20:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss