Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: dreambox frågor!

  1. #1

    dreambox frågor!

    Jag är helt ny på detta och behöver lite hjälp....
    har tänkt att köpa en dreambox snart och har lite frågor..

    kan man ta in hd-tv kanalerna genom dreamboxen?

    någon bra och billig sida som sälger hela paket?

    perjim

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enkelt svar: Nix du kan inte se HD-kanalerna på Dreambox (ännu), däremot på en Kathrein
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Är Kathrein samma sak som en dreambox...jag är som sakt helt ny på detta och vet nada.....
    men polaren och jag har tänkt köpa var sin box och köra lite så vi behöver lite info...
    tacksamm för svar..

    perjim

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Man kan säga att det är typ samma sak som Dreambox fast från en annan tillverkare... Dreambox images fungerar inte på Kathrein utan man får använda speciella images till den som finns ute...

    Om du söker här på forumet kommer du hitta mer info eftersom det har diskuterats om Kathrein boxen tidigare...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    okey....men om man säger så här....jag har ett parabolkitt idag.....men canal+ abbonnemang....om jag köper en kathrein är det bara koppla in den som vanligt då när man får den och köra sen....alltså om jag bara vill se tv....så får jag in mina abbonerade kanaler,,:-)
    och sen börja mickla lite efter det när jag vill ängna mig åt cs och liknande,,,,,

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu känner jag inte till Kathrein, men som regel krävs lite meckande med att installera eller konfigurera cs server och klient för att få originalkort att funka i den interna kortläsaren på de flesta boxar.

  7. #7
    Kathrein har väl inte ens en intern läsare?
    Man lär alltså behöva en modul eller ansluta sig till en CS-server
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Frågor ang Dreambox och min setup
    Av Benz i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 17:37
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  3. 3 frågor om min nya dreambox
    Av j_runbert i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 09:41
  4. Frågor om Dreambox
    Av ixxa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 14:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss