Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Nätverk...över internet ??

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo Visa inlägg
    Det beror så klart på vad du ska använda det till. Det låter som att du inte kommer ha många användare eller särskillt avancerade applikation installerade. Då lär du inte märka någon större skillnad än att win2003 är lite bättre/knepigare(?) säkerhetsmässigt. Borta är i varje fall delar av det hatade/älskade "allt är öppet och tillåtet"-tänket.
    Ok, vi är max 3 andvändare som är inne samtidigt, har pratat en del med spcsandvändare med samma problem som jag, och dom har löst det med en terminalserver.... och på det viset fått en hyfsad uppkoppling, får väl testa lite, så då till nästa fråga.... vad ska jag ha för server ? funkar det med en vanlig gammal hederlig typ p3 800.... eller bör man köpa en server ?
    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    då så.... har jag kommit en bit på vägen.
    Fick tag i en gammal proliant med 2*p3 800, 1.8 ram, installerat win2003, funkar hur bra som helst på det lokala nätverket, men när jag lägger upp en terminal server måste man ju ha licens....:'( ..... vad är kostnaden på det ? eller finns det andra sätt att lösa det på ?
    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #13
    Vet ej hur det är i win2003, men tidigare har man kunnat välja mellan 2 lägen på terminal services varav det ena läget är "remote administration". I RA läget behövs inga licenser men samtidigt är man låst till max 2st samtidiga sessioner.

  4. #14
    I Windows 2003 så aktiverar man Remote Desktop istället för att installera TS. Högerklicka på My Computer och välj Properties. Välj fliken Remote och kryssa i Enable Remote Desktop on this computer. Välj vilka användare som ska få ansluta remote. (Är det bara administrator som ska ansluta så behöver man inte välja. Däremot så måste man nog ha ett lösenord satt för admin)

Liknande ämnen

  1. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 15:42
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 17:34
  4. XP över nätverk!
    Av kUbbAS i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss