Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Comhem Frekvens 29000 problem

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av peon99 Visa inlägg
    Hej, Ersatta mitt nexus-ca med ett technotrend 1500-c kort. Så efter bytet fungerar ej svt1,svt2, tv4 av någon konstig anledning. Ibland får jag bild men ibland inte. Alla andra fungerar i comhem paketet, men inte någon kanal under frekvensen 290000.. Provat med dvbviewer oxå, samma resultat. Provat nya beta drivrutinerna och de andra som finns på sidan. Kör windows xp. Någon som vet lösningen?
    Jag har nyligen flyttat och hittar inga kanaler längre på denna frekvens vid kanalsökning.
    Kör med en HTPC med ett Technotrend C-1500 kort.
    Om jag däremot importerar en färdig kanallista som någon annan skapat och väljer exempelvis SVT1 från den får jag in kanalen utan problem.

    Betvivlar att en antennförstärkare skulle kunna hjälpa.

    Några andra tips?

  2. #12
    Jag har samma problem svt1 svt2 tv4 har försvunnet. Ber är onormalt hög

  3. #13
    samma här, bor i göteborg, kör med DVBviewer,och firedtv.. SVT1, SVT2 och TV4 fungerar ej sedan i morse.

    Någon som har några andra tips och råd?

    glömde säga att det inte verkar vara frekvensen här det är fel på, eftersom andra kanaler på 29000 funkar, t.ex. barnkalen och kanal lokal som ligger på 29000 här.

  4. #14
    ok, ringde comhem och de sade att de hade problem med just de kanalerna... och sen funkade det.. så jag vet inte om mitt problem var samma som ni övriga här..

    GOD JUL i alla fall!

Liknande ämnen

  1. vad har SVT HD för frekvens?
    Av heeya i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 18:55
  2. Frekvens sida??
    Av steffe06 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 10:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 08:28
  4. Frekvens
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 14:34
  5. [LÖST] frekvens
    Av drbig i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss