Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Comhem Frekvens 29000 problem

  1. #1

    Comhem Frekvens 290000 problem med Technotrend c-1500

    Hej, Ersatta mitt nexus-ca med ett technotrend 1500-c kort. Så efter bytet fungerar ej svt1,svt2, tv4 av någon konstig anledning. Ibland får jag bild men ibland inte. Alla andra fungerar i comhem paketet, men inte någon kanal under frekvensen 290000.. Provat med dvbviewer oxå, samma resultat. Provat nya beta drivrutinerna och de andra som finns på sidan. Kör windows xp. Någon som vet lösningen?

  2. #2
    Skaffa en förstärkare, om du inte har det redan!.
    Har läst om flera med liknande problem, även om det gällt DB då, det skiljer mellan olika mottagare hur känsliga dom är.

  3. #3
    mm tänkte göra det efter att googlat och läst forum hela går dagen på jobbet =)
    Märkte igår att 1an funkade ett tag, så en förstärkare borde lösa problemet förhoppningsvis:thumbup:

  4. #4
    Efter att inhandlat en förstärkare så löste det Inte problemet. Kan fortfarande inte få in svt1,svt2, tv4 mm på frekvensk 290000 med varken dvbviewer eller mytheatre. När jag söker på frekvensen så hittar den frekvensen bara ibland, kanske 1 av 10 ggr. Så vad är problemet?..Kör med nyaste drivrutinerna ifrån technotrend till mitt c-1500 kort. Att notera är att det fungera bra med mitt gamla kort hauppauge nexus-ca. Inget problem alls med mottagningen på det...

  5. #5
    Köp denna, har testat ett antal men denna kan man reglera..

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=21570376

  6. #6

  7. #7
    har provat med en förstärkare som marshall_mikey hade.. Men med samma resultat..
    Kör ni med samma dvb-c kort som mig? dvs ett c-1500?

    Efter ett inlägg på dvbnetworks forumet fick jag svar att technotrend är medvetna med low freq problemet , men för mig är det bara 290.000 som inte fungerar.. 298.000 fungerar bra.. hmm jäkligt märkligt att just den har så stora problem med 290.000 :evil:

  8. #8
    Halloj,
    Jag precis samma fel som trådskaparen sen en vecka tillbaka.
    1'an, 2'an och 4'an är borta, "Service Unavailable", får jag direkt på någon av dessa kanaler.
    Kör DM500C och det här har fungerat klockrent sedan i Augusti iår.

    Har en förstärkare, reglerbar som i övrigt fungerar bra.

    Har comhem gjort något med dessa kanaler?
    Läste någonstans att det finns en XML fil, som jag i nuläget inte minns vad den heter, som man kunde redigera för att lösa det här.

    Någon som har liknande problem eller kanske ni har löst det?

    Tack,

  9. #9
    Även jag har detta problem på min DM500C, åt vilket håll i Sverige bor ni? Jag bor söderut.

  10. #10
    Jag bor i huvudstaden...
    Har Googlat en del på problemet idag, men hittar ingen info alls.
    Ska man kanske prova att uppg. Gemini?

Liknande ämnen

  1. vad har SVT HD för frekvens?
    Av heeya i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 18:55
  2. Frekvens sida??
    Av steffe06 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 10:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 08:28
  4. Frekvens
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 14:34
  5. [LÖST] frekvens
    Av drbig i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss