Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: mottagning DB500-T

  1. #1

    Unhappy mottagning DB500-T

    hej! har en fråga. Jag har en DB500-t, och får perfekt mottagning med gemini, men nu är det så att jag vill köra leatherface. problemet e att med leatherface får jag usel mottagning på alla kanaler, fått detta bekräftat då jag testade hos en kompis med bättre mottagningsförhållanden.
    jag har inget emot att köra gemini egentligen, men får inte igång cs på det, har följt mängder av guider, och experimenterat själv men det har bara strulat. även filminspelning fungerar sämre för mej i gemini.
    tips på hur jag ska göra? tack på förhand!
    ps. jag har signalförstärkare ds.

  2. #2
    Tjena...har ingen lösning på ditt problem men för mig är det helt tvärtom. kalasbra med LF men mer mosaik med gemini 4...

    konstigt,,,

  3. #3
    ja det var skumt.. men det måste ju ha någonting med programvara o göra isåfall, och då borde det gå att ändra... eller?

  4. #4
    tycker det...och hoppas det...skumt för för någon dag sedan så var bilden felfri 100% på alla kanaler,,,precis som någon slagit om en strömbrytare...sedan dagen efter tillbaka till mosaik på en del kanaler....märkligt för det är bara kanalerna som ligger på en speciellt sändare som krånglar...

  5. #5
    jag har en sagem-box också som ag inte använder längre, men om jag kopplar den före dreamboxen, dvs att antennen går via den, och strömmen är i, då fungerar alla kanaler felfritt på LF med.... men det beror väl på min knäppa antenn har testat antennmatning på/av.

  6. #6
    mycket märkligt...ska testa att sätta min nokia före och se om dina teorier stämmer

  7. #7
    jag har löst problemet hos mej! har en antenn med någonslags inbyggd förstärkare, och den vill ha 5v. matning. detta går att ställa in i både gemini och LF men det verkar inte funka i LF. har en lliten grej som man kan stoppa mellan boxen och antennen som matar 5v. den har aldrig behövts innan, men nu löste den problemet
    hoppas detta kan hjälpa!

Liknande ämnen

  1. Hur köra DB500 trådlöst LAN?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 13:11
  2. Manuell uppdatering av DB500?
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 08:51
  3. Fjärrkontroll till db500 T
    Av mikeng i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 17:38
  4. Två Db500 eller en 7025?
    Av Coxeros i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 14:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss