Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kan COMHEM se dig?!?!?!

  1. #1

    Kan COMHEM se dig?!?!?!

    Hej

    Undrar bara om man har Comhems bredband kan de se att man använder dream-box i deras nät. Jag menar här jag hade BBB innan men nu tänkte jag byta till Comhem men jag är lite rädd att de ser att jag har mer kanaler på min "mottagare" än vad jag betalar för.
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  2. #2
    Varför skulle dom bry sig om du har en dreambox hemma? Nästan alla paket som skickas är krypterade, vilket gör att dom inte kan se cad du gör.

    Det är ju som att BBB tror att du fildelar bara för att du har en dator.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    För att svara på frågan istället.

    Nej, Comhem kan inte koppla samman VAD du tittar på med vad du har för utbud.

    De kan möjligtvis (om du kopplar in din DB direkt i uttaget) se att du har en DB men inget mer än så. Om du har en router innan så kan de inte se att du har en dreambox.

  4. #4
    Eftersom dreambox är långt ifrån säker bör man alltid placera den bakom en router som NATar trafiken ut. Då kan de heller inte se att du använder dreambox. Annars ser comhem det på macadressen.

  5. #5
    Jag skulle åtminstone inte dela ut ett com bort kort på en com hem lina. Sen om det är NAT eller inte kvittar. Säger inte så mycket för att inte någon ska få idéer.

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Jag skulle åtminstone inte dela ut ett com bort kort på en com hem lina. Sen om det är NAT eller inte kvittar. Säger inte så mycket för att inte någon ska få idéer.
    Inte för att ge någon några ideér, men trafiken från en kortserver går krypterad, så att comslem på något sätt skulle lyckas snappa upp den trafiken och dessutom dekryptera den så de se vad som händer..den är chansen ligger nog på miljonstrecket om inte över...
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    Com hem behöver nog inte dekryptera vad som skickas. Det räcker att de skickar trafik efter ett visst mönster till vissa kortserier och låter en dator sålla ut de kortserier där trafiken såg ut på ett visst sätt vid en viss tidpunkt. Skulle jag dela ut com hems kort skulle jag åtminstone inte göra det på deras bredband.

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag förstår fortfarande inte hur du menar att de ska se att du delar ut just deras kort. Kabel-TV och internet delar ju inte nät även om de delar på kabeln. eller kör comslem IP-tv? (har inte dem själv så jag har inte satt mig in i hur det är konfat)

    Det räcker att de skickar trafik efter ett visst mönster till vissa kortserier och låter en dator sålla ut de kortserier där trafiken såg ut på ett visst sätt vid en viss tidpunkt.
    och hur ska det kunna tala om för dem att deras kort delas ut till andra?
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss