Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Brännarprogram för mp3

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Är inte det ett Mac Program ???

    Priset stör väl inte den som hämtar det på Piratebay.:lol:

    Mvh Kalle
    Själv klart så laddar man ner de från TPB eller annan tracker.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    :redface::redface:
    Ja så här går det när man inte kan beskriva vad det är man egentligen vill, ursäkta min okunskap, men jag vill alltså bara "bränna av/ner" en del av mina CD:s till min MP3 spelare.
    Vad jag har förstått kan man alltså "komprimera" varje låt(eller utvalda) till någon slags fil som inte är så stor, för att överföra dessa "komprimerade" låtar till MP3 spelaren, hoppas att ni nu förstår vad jag menarray:ray:

    Vill samtidigt passa på att önska alla på detta forum ett riktigt gott nytt år:clap::rockon::rockon::clap:
    Gör som atomized föreslog och använd WMP (Windows mediaspelare) den är varken bäst eller snabbast men fungerar och du har den redan installerad

    1. Stoppa in CDn i din dator
    2. Om inte wmp öppnar automatiskt så öppna den själv
    3. Du ser en stor knapp som heter rippa, tryck på den så ser du en meny, välj MP3 under format och sätt vilken bitrate du vill ha, standard är 128 som ger minsta och sämsta kvalitet på det du rippar. Du får själv välja vad som är viktigast ljudkvalitet eller filstorlek
    4. Du kan högerklicka på albumet och välja "sök information om album" då går den ut på nätet och hämtar info om skivan samt namnsätter alla låtarna och fyller i ID3 taggarna
    5. Bocka för dom låtar som du vill rippa och tryck sen på starta rippning, default hamnar allt under mina dokument--> Min musik
    6. När rippningen är färdig så kopierar du in det på din mp3 spelare men utforskaren
    Ovanstående gäller WMP11 om du har 10an så kan det se annorlunda ut men funktionen finns där med
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    Så som T-bird svarar skulle man hoppas att fler svarade. Upplysningsvis kan jag meddela att nu fungerar det som det ska.
    Tack ni alla i allmänhet, men ett superstort tack till T-bird i synnerhet:thumbup::clap::clap:

  4. #14
    Lycka till med brännandet.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Så som T-bird svarar skulle man hoppas att fler svarade. Upplysningsvis kan jag meddela att nu fungerar det som det ska.
    Tack ni alla i allmänhet, men ett superstort tack till T-bird i synnerhet:thumbup::clap::clap:
    No problem :lol:
    Eftersom jag själv aldrig använder WMP till vare sig musiklyssning eller rippning så var jag helt enkelt nyfiken på vad den kunde göra.

    Sen är det alltid trevligt med feedback från dom som ställer frågor så :thumbup: till dig.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16

    Ja det vet i fan vad som hände

    Ja alltså- WMP "gjorde om" låtarna till mindre storlek första gången, men nu vet i fan vad som hänt
    Alla låtar "skickas" till mappen "my music", så långt allt väl, men låtarna blir c:a 2.5 MB stora och inte som första gången några hundra KB, ja ni förstår ju själva vad som händer, jag får inte så många låtar jag vill i MP3-spelaren när varje låt är 2.5 MB

    Jag förstår ju att jag gör något galet, men frågan är vad??

  7. #17
    Det låter rimligt att en låt blir 2.5 MB eller någon meg till
    Det låter konstigare att det bara var ett par 100 Kb tidigare, då måste dom ha vart väldigt korta eller med väldigt taskig bitrate
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    OOOPS:redface:
    Du har alldeles rätt T-bird, självklart ska låtarna bli c:a 2.5MB stora, okunniga jag frågar först och tänker sedan med det lilla jag har:rockon::rockon:hoppas jag bara får fortsätta att bete mig som om jag vore 3 år:whistle:

Liknande ämnen

  1. Brännarprogram till MP3.6USB mm
    Av Jesse James i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 10:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss