Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Grynig bild!

  1. #11
    Kan du svara på följande, antar att du har minst 2 scart på TVn:

    Sitter boxerlådan i scart1 och viasatlådan i scart2?

    Har du isåfall testat att byta plats på dom för att se om bildkvaliten ändras eftersom många tvapparater bara har RGB på scart1?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12
    Jag har provat att skifta scart:en från viasatlådan till TV:ns bägge uttag utan någon som helst skillnad i bildkvalitet:'(

    Har kontaktat viaspratt idag, och fick standardsvaret citat- "antingen har du bild eller så har du ingen bild" slut citat.
    Ja vad säger man när man får sådana svar:question:
    Det säger ju ingenting om bildkvalitet i alla fall, och det är ju det som är mitt problem, men viaspratt slingrar sig hela tiden när det kommer till frågor om reklamationer, ja jag vet inte vad jag ska göra härnäst, men jag återkommer

  3. #13
    Jag kontaktade el-giganten igen, de lovade att "antennkillen" (som de så käckt uttryckte sig) skulle höra av sig och se om han kan fixa problemet. Han lovade att komma nu på fredag 8/2 och ta med sig en annan box + LNB för att om möjligt utesluta fel på någon av dessa två komponenter.
    Jag hör av mig efter att han kollat.

  4. #14
    testa att optimera p-bolen.märk upp hur den står nu. vrid åt vänster tills signalen försvinner gör ett märke där vrid åt höger tills signalen försvinner märk upp.skruva fast mittimellan märkena gör lika på höjden.sen har du kanonbild
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  5. #15
    Känns lite som att lämna bilen på reparation och själv få meka:angry: och dessutom betala reparationen, inte kul alltså.
    Hoppas bara att "antennkillen" kan lösa det hela imorgon (fredag 8/2), annars reklamerar jag hela paketet, hoppas jag i så fall får tillbaka startavgiften, kan inte tänka mig något annat, för paketet fungerar ju inte som det är tänkt, konsumentköplagen är ju "vår" räddare i nöden i sådana här fall.
    Jag är inte känd för att ge mig i första läget när det kommer till situationer som handlar om dåliga varor, jag har drivit ett par fall tidigare till allmäna reklamationsnämnden och vunnit.
    Men tack för tipset, och som sagt, jag hör av mig

  6. #16
    Jaha, så där ja, nu har "antennkillen" varit hemma hos oss och tittat på den gryniga bilden, han tyckte inte om att komma hem till oss igen, då han (som han sa "citat"- jag mätt ju upp signalen vid monteringen, och den var bra-slut "citat").

    Jag försökte att så pedagogiskt och lugnt jag bara kunde berätta om, och beskriva problemet, tyvärr lyckades jag inte vid det här laget få honom lugn. Jag lät bilden tala sitt klara språk, och se- även (den nu otroligt arge) "antennkillen" kunde se eländet som uppenbarade sig på skärmen.
    Nåväl- för att sammanfatta det hela, han böt LNB:n och efter den lilla "operationen" blev bilden bra:lol:
    När han skulle åka, hejdade jag honom och talade om för honom, lite vett och etikett, och att han skulle tjäna på att behandla kunder/ medmänniskor på ett "snällare" sätt, han bara vände på klacken och satt sig i sin lilla WV- golf och drog iväg så sten och damm yrde kring däcken.
    Men som en del säger- slutet gott, allting gott:thumbup:.

Liknande ämnen

  1. Grynig inspelning
    Av Dashiva i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:09
  2. Grynig bild DM600
    Av Nobyz i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 12:12
  3. Min nya bild
    Av Skalle i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 19:53
  4. bild i 20 min
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 13:39
  5. bild
    Av thomas_d i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss