Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: comhem hus, vilken box?

  1. #1

    comhem hus, vilken box?

    hej,

    jag bor i ett comhem hus och har 1an, 2an, 3an, tv4, kanal5 & 6 samt mtv och div skit. dessa är ju gratis och är väl typ vad jag kollar på. nu har jag en vanlig antenn kabel kopplad mellan utag och gammal skruttig 28" tv. saken är att jag har en fin hd projektor, ett xbox och en blu-ray ihop kopplade med hdmi.

    min fråga är nu: finns det nån box med hdmi utgång som jag kan koppla in min antenn kabel i och titta på ovanstående "gratiskanaler" på min projektor utan att köpa abbonemang och kort å skit? jag vill alltså visa dom kanaler jag redan har i antenn utaget på min projje, via hdmi kabel, går det?

    jag förväntar mig ingen bättre kvalitet på bild eller så, har ju sett hasse aros fula nylle förr, vill bara få det att funka så jag kan kasta 28" tvn på tippen där den hör hemma.

    tack!

  2. #2
    Vad är det du är ute efter, bli av med TVn och bara använda projjen samt bara titta på analoga kanaler?

    Isf blir det problem, att lösa det med en box går inte eftersom det inte finns RF modulator i boxarna längre så den har du ingen nytta av.

    Sätt in ett analogt TV kort i datorn istället, sen är det ditt grafikkort som sätter begränsningarna vilken typ av signal du kan få ut.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    hmm. datorn står i andra sidan lyan så det är inte bra alternativ tyvärr.

    jag tänkte, har ju en gammal sagem box med ett gammalt guld pirat kort som slutade fungera för hundra år sen. dock funkar ju samma kanaler på boxen fortfarande som jag får in på tvn. den gamla boxen har ju bara scart tyvärr.

    jag vill bara kunna visa kanalerna jag har gratis på min projje. genom hdmi kabeln helst så jag inte behöver dra fler kablar

  4. #4
    skulle det funka med denna box? eller måste jag ha ett kort för att kunna få in några kanaler?

    http://www.pricerunner.se/pi/229-905...uktinformation

  5. #5
    Du måste förstå huvudproblemet.
    • Dom enda gratiskanaler som finns är analoga.
    • Din gamla Sagem är en av dom få boxar som har inbygd analog mottagare (RF modulator)
    • ALLA digitala kanaler kräver alltså programkort (abb)
    • Det du vill ha är en analog box (utan skärm) för att kunna byta kanaler och om det är nått som finns vet jag inte (tror inte det)
    Den box du länkar till har du ingen användning av utan kort, så det är bortkastade pengar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Vilken hastighet i MHz på comhem kortet?
    Av Bogdan i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:47
  2. Vilken budget box gäller idag? COMHEM
    Av meph8 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 18:39
  3. comhem box, vilken?
    Av geir i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 16:41
  4. [LÖST] Comhem - Vilken box funkar?
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 21:01
  5. [LÖST] Hur veta vilken kod till comhem
    Av Codemaster i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 11:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss