Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Stream/spara HD till disk/dator

  1. #1

    Stream/spara HD till disk/dator

    Hej

    Har letat runt lite på forumet men inte hittat några direkta svar. Har en DM600 med PLi och i princip hela comhems utbud av kanaler. Som alla vet har inte DM600 hdmi ut så jag kör med scart och kan så klart inte se HD direkt på TV:n (ja, jag förstår att boxen inte är byggd för HD och att den egentligen inte kan visa HD) Men visst borde det vara möjligt att streama ts-strömmen till datorn (NFS monterad via 10/100 ethernet)

    Har scannat alla kanaler och HD kanalerna hamnar ju på "File Mode" menyn (ska det vara så, ser via EPG vad som är på respektive kanal), och ner jag testar att via EPG spela in så sparas bara en 4k fil. Finns det något sätt att gå runt detta, och kanske streama eller spela in signalen för att sedan visa på TV:n via datorn?

    tacksam för alla hjälp och förslag
    (har hittat SVT HD, Canal + Film HD och Discovery HD när jag gjorde en scanning)

    /A

  2. #2
    Även om du hade en HD box så skulle du inte kunna se nått förutom SVT HD eftersom comhem har låst korten så dom bara fungerar på sin egen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    ok. Tråkigt.

    SVT HD, sänder de i mpeg4/h.264 eller mpeg2? Hur är det med övriga HD kanaler?

  4. #4
    Om inte comhem gör nått speciellt med dom så är SVT mpeg2 och C+ mpeg4, hur viasat är kodat vet jag inte
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    SVT HD över Comhem sänds i mpeg4 vilket är det som SVT använder för att sända ut kanalen i (källa: svt.se någonstans)

  6. #6
    Korrekt, fel av mig
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Viasat kör med MPEG-4 aswell, glömde nämna det

Liknande ämnen

  1. Stream till dator DM600
    Av Benno i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 10:52
  2. Vilken 2,5 disk till 800HD ?
    Av Tore22 i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 08:00
  3. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  4. Mounta linux ubuntu disk till dreambox 500
    Av hingstin i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 13:03
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss