Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: dynamisk ip

  1. #1

    dynamisk ip

    hej...
    har en dynamsik ip och det går inte ändra till statisk enligt bredbandsbolaget och har kollat runt lite på forumet och hittat att man ska ladda ner programmet som ändrar adressen automatiskt, men undrar exakt hur man gör när man ska hålla på med "cam config fil på dreamboxen" (deaaas)?
    har haft väldigt mycket problem med den dynamsika ip, och äntligen lyckats hitta hur man gör p forumet man tackar..

    tack i förhand

  2. #2
    kolla på dyndns.org

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    eller no-ip.com

  4. #4
    tack så mycket för sidorna..
    har nu laddat ner dns men förstår inte riktigt vad det är jag ska göra, eller programmet fixar allt själv?
    det är väl på grund av det dreamboxen inte har någon connection med internet? tack än en gång

  5. #5
    Om problemet är åtkomst till internet (vilket inte framgår av ditt första inlägg) så kommer varken dyndns eller no-ip att hjälpa.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    http://download.blue-panel.com/gemin...0290/addon.xml

    detta meddelande kommer upp när jag ska starta min dreambox via nätet... ska man ladda ner något eller vad är problemet?
    tack i förhand

  7. #7
    Jag kan ha fel, men har läst att det ska finnas ett plugin till Dreambox för att kunna skicka information till no-ip.org servern om vilken public IP du har. Stämmer det tro /Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  8. #8
    en fråga, om man använder sig av dyndns skriver jag då in typ: blabla.dns.com, eller vad man nu får, på servern och i klinterna i ställer för en ip adress?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av nickera Visa inlägg
    en fråga, om man använder sig av dyndns skriver jag då in typ: blabla.dns.com, eller vad man nu får, på servern och i klinterna i ställer för en ip adress?
    Det stämmer
    tex
    dreamboxen.no-ip.org userID password
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  10. #10
    tackar för det

Liknande ämnen

  1. Dynamisk IP uppdatering
    Av guffe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 15:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss