Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vad ska jag ta mig till?!

  1. #1

    Vad ska jag ta mig till?!

    Hejsan!

    Jag hyr en lägenhet i 2-5 månader (fortf lite oklart) framåt och här i denna lägenhet finns bara analogt grundutbud, alltså must carry! 1an,2an och 4an. Jag vill/kan inte teckna ett nytt abbonemang hos ComHem eftersom jag inte ska bo här så länge, men jag står inte ut med att bara ha skogsTV. Så vad har jag för alternativ?
    Att påbörja ett avtal med bindningstid är tyvärr inget alternativ.

    Kan jag köpa någon box, sladd eller hur ska jag göra?
    Jag vet att det finns en maaaassa kunniga människor i detta ämne där hemma och vet hur man ska göra, så snälla hjälp mig, jag håller på att bli tokig. :sick:

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du kan ta emot marksänd TV med utomhus- eller inomhusantenn kan du skaffa ett Boxer korttidskort. Då betalar man typ kontantkort för en månad i taget.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du kan ta emot marksänd TV med utomhus- eller inomhusantenn kan du skaffa ett Boxer korttidskort. Då betalar man typ kontantkort för en månad i taget.
    Första perioden är väl 3 månader sen kan man fylla på en 1 i taget
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av billy_the_kid Visa inlägg
    Hejsan!

    Jag hyr en lägenhet i 2-5 månader (fortf lite oklart) framåt och här i denna lägenhet finns bara analogt grundutbud, alltså must carry! 1an,2an och 4an. Jag vill/kan inte teckna ett nytt abbonemang hos ComHem eftersom jag inte ska bo här så länge
    Varför inte det? Är väl bara en månads uppsägningstid och ingen startavgift elelr bindningstid? (så länge du inte hoppar på någon kampanj)

  5. #5
    ComHem har bindningstid på ett år.

    El L:lol:kk:lol:

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ellokko Visa inlägg
    ComHem har bindningstid på ett år.

    El L:lol:kk:lol:
    Lite fakta kan du väl kolla innan du yttrar dig.....

    Digital-boxar och bindningstider
    Med Digital-tv från Com Hem bestämmer du själv hur lång bindningstid du vill ha på ditt abonnemang (se aktuell kampanj). Välj mellan en vanlig digital-box, HD-box eller en box med hårddisk (PVR). Priset på digital-boxen beror på vilken sorts box du väljer, typ av abonnemang samt vilken bindningstid: 0, 12 eller 24 månader. Mer information hittar du under Villkor och avtal.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ellokko Visa inlägg
    ComHem har bindningstid på ett år.

    El L:lol:kk:lol:
    knappast. Skaffar du endast abonnemang och skaffar box på egen hand så betalöar du bara månadskostnaden, ingen start, kort, frakt eller annan avgift och har ingen bindningstid, bara en månads uppsägningstid.

  8. #8
    Verkar som du bor i ett f.d UPC hus i Stockholm? (Annars brukar comhem ha ca 16 kanaler analogt).

    Du kan ju beställa digital-tv från comhem, om du sen flyttar till ett annat comhem hus så är det bara att ta med allt. Men flyttar man till ett hus som inte har comhem så kan det ju bli lite krångligt, kan vara så att man får bryta bindningstiden. Tele2-TV har så, flyttar man till ej ansluten fastighet så kan man få 3 månaders uppsägningstid även om man har längre bindningstid. Hur det är med comhem vet jag inte.

    Det enklaste sättet är ju att beställa Boxer, då kan man flytta nästan vart som helst och ta med sitt abonnemang, men då är kravet att inomhusantenn fungerar, eller att man flyttar till en villa med egen takantenn.

    IP-TV är en möjlighet, men det blir också lite krångel att flytta det sen, brukar även tillkomma flyttavgifter.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av mangez_79 Visa inlägg
    Verkar som du bor i ett f.d UPC hus i Stockholm? (Annars brukar comhem ha ca 16 kanaler analogt).

    Du kan ju beställa digital-tv från comhem, om du sen flyttar till ett annat comhem hus så är det bara att ta med allt. Men flyttar man till ett hus som inte har comhem så kan det ju bli lite krångligt, kan vara så att man får bryta bindningstiden. Tele2-TV har så, flyttar man till ej ansluten fastighet så kan man få 3 månaders uppsägningstid även om man har längre bindningstid. Hur det är med comhem vet jag inte.

    Det enklaste sättet är ju att beställa Boxer, då kan man flytta nästan vart som helst och ta med sitt abonnemang, men då är kravet att inomhusantenn fungerar, eller att man flyttar till en villa med egen takantenn.

    IP-TV är en möjlighet, men det blir också lite krångel att flytta det sen, brukar även tillkomma flyttavgifter.


    Man får bryta kontraktet om man flyttar. Jag gjorde precis det. Man skickar in ett personbevis till kundtjänst. Förutsatt att den nya adressen inte har comhem då.

  10. #10
    eller skaffa en comhem box och försök få tag i en CS grupp, brukar finnas lite varstans, om man skriver lite fint att man letar efter en grupp

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss