Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Frågor kring en ny DM500C

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Dreamup har möjlighet att via nollmodem konfa upp nätet på boxen tillfälligt för att sen föra över imagen den vägen istället (så det inte behöver ta 15 min), men du bör nog lämna nollmodemet i tills allt är klart.

    Då din box inte är en 600 eller en 500+ (som bara finns med s tuner) så är den alltså tuxbox-baserad.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av bowman Visa inlägg
    Dreamup har möjlighet att via nollmodem konfa upp nätet på boxen tillfälligt för att sen föra över imagen den vägen istället (så det inte behöver ta 15 min), men du bör nog lämna nollmodemet i tills allt är klart.

    Då din box inte är en 600 eller en 500+ (som bara finns med s tuner) så är den alltså tuxbox-baserad.
    Ok tack =)

    En sista grej nu bara, ett nollmodem.. är det en korsad com/serial-kabel som är hona-hona med 9 piggs?

    Om ni vet någon kabel på kabelgiganten.se så kan ni gärna skicka en länk. Tänkte beställa lite kablar så det vore passande om det fanns en där..

  3. #13
    Nu har jag försökt läsa på lite överallt och vad jag kommit fram till är att det inte är rekommenderat att köra en max-var firmware med TP-kabel även om vissa gjort det och lyckats.

    1. Om man har en helt ny box från digisat som man inte rört. Då bör det väl inte vara någon 3:e parts firmware i? Jag tänkte på det här med partitionerna och om man måste rensa den först på något vis innan man flashar i en ny. Kan man någonstans läsa vilken firmware man har?

    2. Min dator har tyvärr ingen serial port så därför flashar jag hellre genom LAN om nu det skall kunna fungera. Skulle ni rekommendera flashwizardpro och gemini 3.10 som tydligen finns utan max-var då? Eller går det att slänga in gemini 4.20 max-var med TP?

    3. Om jag slänger in gemini 3.10, kan man då "uppdatera" till 4.20 genom boxen eller måste den omflashas?

    4. Är det stor skillnad på 3.10 och 4.20? Jag tänkte om jag går miste om någon användbar funktion som gör att jag ev måste flasha in 4.20 iaf senare?

Liknande ämnen

  1. Funderingar kring Dreambox
    Av nixxz i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 16:02
  2. Frågor kring mg_cfg
    Av Buuzzz i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 07:35
  3. Frågor kring 7020 Cardsharing, Image, mm
    Av hoomiii i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 13:26
  4. Undringar kring Box(er)
    Av steffo1231 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:32
  5. Frågor kring dreambox 500-c
    Av pjotr2k i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 13:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss