Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Emulator CCcam 2.0.5 till db 7020 Hur?

  1. #1

    Question Emulator CCcam 2.0.5 till db 7020 Hur?

    Hej!
    Jag har nyligen köpt en db7020. Jag har lagt in gemini 4.20 som image. Det gick bra.
    Jag har originalkort från Viasat och Canal digital. Kan någon förklara, gärna detaljerat,
    hur jag får in emulatorn CCcam 2.05 i db och hur jag installerar den? Jag tror att man skall använda "Blue Panel" för inst. men hur och var lägga filerna i db och hur installera?
    Tacksam för hjälp.
    plotter

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Saker jag behöver veta innan du kan få hjälp:
    Är boxen internetansluten?
    Om den är det så behöver du inte lägga filerna någonstans, bara välja cam och installera.

    Kör du med en manuellt nedladdad version skall tar.gz läggas i /tmp på boxen.

    Och sen undrar jag varför du inte kör CCcam 2.0.8. om du nu ska se Viasat på boxen, då slipper du hålla på med kortserver och böka.

  3. #3
    Boxen är internetansluten via min router. Behöver jag inte ladda ned CCcam 2.0.8.
    till en dator i mitt nätverk? Ligger filen på någon server på nätet så att db har accsess till den? eller? Jag är inte så kunnig om hur db fungerar.

    M.V.H.
    plotter

  4. #4
    Stort tack till "Djinn". Trodde det var mycket mer komplicerat. Allt funkar perfekt nu

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:43
  2. Vilken hårddisk till 7020
    Av skooogen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 20:00
  3. webläsare till db 7020
    Av wildz i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 11:19
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 11:56
  5. emulator till ett DTV Sat-CI PCI
    Av fenris73 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss