Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Vilket DVB-C kort till com hem? Är TerraTec Cinergy bra?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av cAizer Visa inlägg
    Någon som fått technotrend c-1501 att fungera i Linux?
    Jo, men man måste ladda hem och kompilera senaste dvb-v4l drivrutinerna. Jag har kört det i Mythbuntu 8.04 under några veckor dels med hårdvaru cam och dels med sasc-ng.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Jag köpte ett "SATELCO EasyWatch PCI DVB-C "Basic Edition" kort från http://www.dvbshop.net/ och kör i min Ubuntu 8.04 med MythTV. Det fungerade direkt out of the box och bilden är riktigt bra, priset på 60 euro kan man inte klaga på. Det fungerar fint med HD kanalerna även med basic kortet det ända som skiljer mellan basic och den dyrare hdtv versionen är windowsprogramvaran som följer med.

    Jag har bara softcam så jag har inte testat hur CI-interfacet fungerar i Linux.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av dust79 Visa inlägg
    Jag köpte ett "SATELCO EasyWatch PCI DVB-C "Basic Edition" kort från http://www.dvbshop.net/ och kör i min Ubuntu 8.04 med MythTV. Det fungerade direkt out of the box och bilden är riktigt bra, priset på 60 euro kan man inte klaga på. Det fungerar fint med HD kanalerna även med basic kortet det ända som skiljer mellan basic och den dyrare hdtv versionen är windowsprogramvaran som följer med.

    Jag har bara softcam så jag har inte testat hur CI-interfacet fungerar i Linux.
    Har du ComHem? Vilka HD kanaler fungerar det med? Jag får bara in SVTHD.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Jepps comhem. Jag har dock inte full koll på hur det ser ut på cardservern är newbie på det här och har fått lite hjälp av andra i hushållet *harkel*

    Värt att nämna är att det hackar till var 5e sekund på de andra HD kanalerna vilket det inte gör på SVTHD och att cpu belastningen är sjukt hög när jag tittar på dessa kanaler. Inte hunnit kika mer på detta men misstänker att det är ATIs grafikdrivisar som suger som vanligt.

    Ska kolla upp lite mer hur det är uppsatt på cardservern sen...

  5. #15
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Hur fick du andra HD-kanaler än SVT HD att fungera i datorn? Vilka HD-kanaler kan du se? För oss alla andra är HD-kanalerna låsta till Comhems Humax-box CXHD-1000 C.

  6. #16
    Nu har provat mitt begagnade TV-kort av typen Twinhan AD-CP300 ett tag. Kortet är ok bortsett från kanalbyten som tar alldeles för lång tid, ca 5 sek. Det tar lika lång tid om jag kör i Twinhans eget program DVB-TV och i Mediaportal, och det tar lika lång tid att byta till en kodad kanal som det tar att byta till den okodade com hem-kanalen. Dessutom verkar det ta nästan exakt lika lång tid att byta kanal om jag kör med mitt programkort i TV-kortet eller kör med softcam i Mediaportal. Om jag skall köra TV i datorn behöver jag ett kort som har snabbare kanalbyten!

    Finns det billiga DVB-C-kort som har har snabba kanalbyten eller måste jag köpa något dyrt?

    burken

  7. #17

    Vilket DVB-C kort.

    Nu när pairingen tillfälligt är borta så kan man ändå börja titta på ett DVB-C kort.

    Någon som kan rekomendera något som ska fungera med HDTV

    MVH
    Pelle

  8. #18
    Pairingen är tyvärr tillbaka igen...

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 19:37
  2. Terratec cinergy 1200 DVB-C
    Av nelsing i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 16:33
  3. CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C
    Av Henke77 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:46
  4. TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-11-30, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss