Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Parabol och kabel tv.

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av majos3 Visa inlägg
    Märker att du fortfarande inget fattar!

    majos :lol: :lol:
    Du får nog förklara för oss vanliga dödliga för det är nog svårt att förstå vad det är du menar att han inte fattar.

    Annars, en intressant fråga som dykt upp i mitt huvud kring det här: com hems distribuering av Viasat-kanalerna, är det samma sak här, kör det med vanlig Videoguard? (det kan det ju inte göra... com hem kör ju conax)

    I så fall skulle man kunna ta det bästa från två världar och beställa com hems Viasat sportpaket... 99:- per månad med 12 månaders bindningstid. Helt suveränt jämfört med Viasat över parabol, de har ju inga abonnemang som är i närheten av de där priserna.

    Men, jag misstänker starkt att com hem inte börjat köra Videoguard i sitt nät och att detta är undantaget som bekräftar regeln...

    mvh,
    Per

  2. #22
    Blanda inte ihop äpple o päron :lol:

    CD är en distributör med mer än en plattform och naturligtvis återanvänder dom sin investering i krypteringsteknik.

    Viasat har bara en plattform och det satellit, sen säljer dom till andra distributörer tex ComHem, Boxer och även Tele2 (som har samma ägare men ett helt annat bolag), dessa distributörer lägger på sin egen kryptering

    Så att en kanal har en kryptering hos en distributör så måste den inte ha samma hos en annan.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Blanda inte ihop äpple o päron :lol:

    CD är en distributör med mer än en plattform och naturligtvis återanvänder dom sin investering i krypteringsteknik.

    Viasat har bara en plattform och det satellit, sen säljer dom till andra distributörer tex ComHem, Boxer och även Tele2 (som har samma ägare men ett helt annat bolag), dessa distributörer lägger på sin egen kryptering

    Så att en kanal har en kryptering hos en distributör så måste den inte ha samma hos en annan.
    Ah, nej, det är sant... Canal Digital har ju både ett eget kabelnät och satellitdistribution, det är sant.

    Hur är det med Canal Digital i com hems nät då, kör de någon egen Conax-variant eller sänder de bara ut den vanliga CD-streamen? Måste ju nästan vara det förstnämnda, eftersom det ska funka ihop med com hems vanliga programkort - right?

    (Har själv varken com hem eller CD-kabelnät, bor i fel land numera. )

    mvh,
    Per

  4. #24
    Canal Digital finns inte hos ComHem, däremot Canal+ (som numera ägs av TV4), Canal Digital är bara en distributör (jämför med Boxer eller CH) och äger inga kanaler.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Canal Digital finns inte hos ComHem, däremot Canal+ (som numera ägs av TV4), Canal Digital är bara en distributör (jämför med Boxer eller CH) och äger inga kanaler.
    Sant... Du har en viss poäng.

  6. #26
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger

    osv. :D

    Ja det som jag var ute efter är att
    Jag har kabelTV i lägenheten och denna leverantören som jag kan få är CanalDigital. Också har jag en sommarstuga där det sitter en parabol.

    Har tänkte att teckna abb. för Antigen CD-Cabel eller CD-Sat.

    Men Testade ju med min dreambox att använda kompisen SAT kort i min dreambox där jag jag har Cabeltv(CD) och det fungerade! Så det var ju toppen!
    Nu är frågan om man skall teckan CD parabol eller CD kabeltv. Finns ju flera kanaler för satelit så kanske bättre att teckna satelit.

    Då även om jag inte kan få in alla kanaler i min lgh så har jag iallfall kort som kodar av dem.

    Eller hur har andra gjort som varit i denna sitsen Kul att veta. Lutar åt Sat abb som sagt..

  7. #27
    Ja.. Har du Canal Digital Abonnemang via Parabol så fungerar även detta med deras Kabeltv.

  8. #28
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kavvis, om du kan använda parabol på båda platserna är det helt klart bättre med abonnemang för satellit sidan då är du säker på att allt kommer fungera. Sedan när du åker dit (om du inte behöver t.ex. tvillingkort) tar du bara med dig boxen och pluggar in den i sommarstugan. Inte krångligare än så.

    Samma sak gäller boxer, däremot måste man installera om boxen eftersom kanalerna ligger på olika platser från sändarna runt om i Sverige och det är beroende av vilken sändare man tar in. Med satellit är det ju samma över allt, bara parabolen är rätt riktad och att man kan ta in satellitens signaler. Tror man får flera HDTV kanaler från satellit.

  9. #29
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    det gick ju kalasfint med kabeltv och sattelite.. boxers sändningar är eget eller? det jag menar är självklart om man kan ta in boxers sändningar med och koda av dessa? Hoppas någon förstår hur jag menar hej hej

  10. #30
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kavvis, hur menar du ?

    Boxer sänder ut kanalerna och där är det Viaccess systemet (tror det stavas så).

    Man kan ju alltid köra "snik" varianten, dvs be någon du känner som har boxerutbudet att teckna sig för tvilling, du tar kortet kör det hemma hos dig och betalar honom pengar, han betalar i sin tur räkningen

    Får man billig "halv" legal TV mottagning

Liknande ämnen

  1. MKB Kabel TV
    Av Fatboy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 16:54
  2. CD kabel-tv
    Av mrjohan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 21:28
  3. CD kabel TV
    Av Fatboy i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 14:16
  4. RS 232 kabel
    Av Mirage i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 12:53
  5. Kabel-TV
    Av smashhit i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss