Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Dreambox 600 -> Popcorn Hour

  1. #11
    Jag hittar inte SVTHD bland mina kanaler.. Måste man lägga till nån transponder eller nått för att ens kunna se den i kanallistan?

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    SVT HD kan du inte få in på en DM600, måste vara en DM 800.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Hur var det, kör du DVB-T, C eller kanske S?
    På DVB-T kan du gå in på Teracoms hemsida och hitta vilken frekvens som SVTHD ligger på, olika för olika områden i Sverige.
    [Edit] För Nackasändaren är det 730Mhz om jag skrivit rätt på min lapp...

    Men i vilket fall som helst så ligger den på en annan transponder än övriga SVT's kanaler.

  4. #14
    matkoh, du kan få in SVTHD på vilken box som helst! MEN du har helt rätt i att du bara kan titta på HDTV med en box som kan avkoda h.264 (OM inte strömmen är i MPEG2 vilket den var under en period i CD's utsändningar).

    Men det är just det som är poängen med Popcorn Hour, DEN kan avkoda h.264. Och alla våra eminenta Dreamboxar har ju förmågan att streama TV-signalen. Dvs, frågan gäller om mcbain kunnat streama SVTHD till Popcorn Hour och titta på den på det sättet.

    JAG kan tex titta på SVTHD i min dator, streamat från min DM7025 mha Webinterfacet. Jag kan också spela in SVTHD på min DM7025 och sedan titta på det i datorn... :thumbup:

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    OK det visste jag inte. Klart intressant, öppnar en ny marknad.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Hur skall detta gå till? Går det verkligen? Har ngn fått det att funka via satellit? Hittar inga HDkanaler vid sökning med min DM600S.

  7. #17
    Nja, på sat är det kanhända annorlunda. Där har man infört en ny typ av Tuner som heter DVB-S2 och det kan vara så att den behövs för att över huvud taget få in kanalen. MEN jag är osäker på detaljerna kring detta med Satellit.

  8. #18
    Jag har iaf DVB-C.. får undersöka saken närmare.. För det vore ju guld om det gick.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    matkoh, du kan få in SVTHD på vilken box som helst! MEN du har helt rätt i att du bara kan titta på HDTV med en box som kan avkoda h.264 (OM inte strömmen är i MPEG2 vilket den var under en period i CD's utsändningar).

    Men det är just det som är poängen med Popcorn Hour, DEN kan avkoda h.264. Och alla våra eminenta Dreamboxar har ju förmågan att streama TV-signalen. Dvs, frågan gäller om mcbain kunnat streama SVTHD till Popcorn Hour och titta på den på det sättet.

    JAG kan tex titta på SVTHD i min dator, streamat från min DM7025 mha Webinterfacet. Jag kan också spela in SVTHD på min DM7025 och sedan titta på det i datorn... :thumbup:

    Denna variant fungerar f.ö perfekt från min 7020S till min Macbook (och alla andra datorer i nätet).

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Snouser Visa inlägg
    Denna variant fungerar f.ö perfekt från min 7020S till min Macbook (och alla andra datorer i nätet).
    Ja då är det avklarat också, dvs att även med DVB-S så funkar det... Vilken frekvens ska folk söka på för att hitta SVTHD??

Liknande ämnen

  1. Popcorn hour A-110 hjälp!
    Av Hoyaaz i forum Mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 14:57
  2. Streama från Popcorn hour till DM500?
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 14:51
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Popcorn webcam
    Av MacDaddy i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 17:59
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss