Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: Dreambox 600 -> Popcorn Hour

  1. #31

    Får inte in SVT HD

    Någon som kan göra en guide för att få in SVT HD på DM600C

  2. #32
    Jag kan se SVT-HD i listan om jag går på FIL-Läge->Favoriter->Last scanned men väljer jag den så händer det absolut ingenting.. Dreamboxen kör vidare på den kanal jag hade innan..

    Skulle vilja få in den bland dom vanliga kanalerna i listan.

    Jag kör PLi imagen och har gjort en vanlig automatisk transpondersökning.

  3. #33
    Har nu fått SVT HD i kanallistan med hjälp av DreamboxEdit. Men när ja ska kolla på SVTHD så får jag bara ljud när jag streamar från webbgränssnittet via VLC..

    vpid: none apid: 0x704



    Service Name:SVT HD
    Service Provider:Com Hem
    Service Reference:1:0:1:428:28:a027:0:0:0:0:
    VPID:ffffffffh (-1d)
    APID:1104h (4356d)
    PCRPID:1004h (4100d)
    TPID:ffffffffh (-1d)
    TSID:0028h
    ONID:a027h
    SID:0428h
    PMT:0104h
    Video Format:n/a
    Namespace:0000h
    Supported Crypto Systems:4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt)
    Used Crypto Systems:0b00h: Conax (Norwegian Telekom)
    Frequency:306 MHz
    Symbol Rate:6875 KSymbols/s
    Inversion:Auto
    Modulation:64-QAM
    FEC:Auto

  4. #34
    Nån som har fått vanliga kanalerna att fungera på Popcornen? Jag får bara en svart bild. Tyvärr har jag inga HD kanaler att testa med. Men en kompis får samma problem, men för han fungerar med HD-kanaler, men inte med SD-kanalerna.
    Det gäller Comhem.

  5. #35
    Lite gammal tråd men intressant att veta hur det går i denna tråd?

    Jag har fått igång streamingen till popcorn hour.
    Kan se på vilken kanal jag vill inkl SVT HD.

    Däremot det jag undrar då jag endast kan se SVT HD och inga andra.
    Är detta om SVT HD kanske sänds ut okrypterat?
    Vilket inte de andra gör.

    Går det att på något sätt göra så att dreamboxen avkodar de andra HD kanalerna så som TV4 HD, Discovery HD osv?
    Mitt programkort har tillgång till fler HD kanaler än SVT HD.

  6. #36
    Robhol,

    Vore säkert uppskattat om du ville skriva en lite "instruktion" som på ett pedagogiskt sätt beskriver hur du gjort för att få det att funka. KUL annars att se att det faktiskt går... Har man en Popcorn eller liknande som kan hantera HD så KAN man alltså se på HD-TV mha en DM600 el 7025...

    Sen är din fråga om avkodning och därefter streama till Popcorn väldigt intressant. Det borde väl normalt vara så att allt som streamas från DM är okrypterat eller??

  7. #37
    Jag försöker få igång streamningen från 600 till popcorn. Jag har PLi installerat. Via UPnP fungerar det att se inspelat (eller pågående inspelning) på popcorn, men jag kan inte få igång streamningen via "<a href="http://192.168.2.108:31344"> dreambox</a>". Popcorn blir bara svart och verkar hänga sig. Det går att streama till PC via :31344. Vad kan det vara för fel?

  8. #38
    Följande är ett inlägg av dc11ab på Minhembio

    Du behöver följande:
    1. En källa, i detta exempel en Dreambox
    2. Ett nätverk där Dreamboxen har fast IP (inte nödvändigt med fast IP, men det gäller för det här exemplet)
    3. En PCH som kan komma åt en playlistfil (t ex via USB-sticka, USB-disk, via ett SMB/NFS-share, på intern hårddisk, via llink eller myIhome)

    - Ta reda på vilket IP din Dreambox har, till exempel 192.168.1.66

    - Gå in på din Dreambox och kör följande i shell:

    Kod:
    vlc -v VIDEO_TS/VTS_01_1.VOB  --sout '#standard{access=http,mux=ts,dst=192.168.1.66:1234}'
    Eller använd det grafiska guit: Vad du vill åt är att VLC ska streama tv-signalen/strömmen (MPEG2) i TS över HTTP.

    - Nästa steg är att skapa en playlistfil, dvs om du kör Windows: öppna notepad, spara filen som "minstream.html", och se till att den innehåller följande rad:
    <a href="http://192.168.1.66:1234" VOD>
    (inget annat behöver stå med!)

    - Sen öppnar du filen via PCHs gränssnitt; ikonen längst till höger (som ska likna en playlist), and Bob's yer uncle!
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #39

    Hoppar igång denna tråd igen...hjälp !!

    Innan nån ropar läs alla trådar så kan jag försäkra.....det har jag men hajar inte vad som blivit fel. Har gjort följande: Installerat Pli och aktiverat zapstream på den. Har därefter gjort en playlist genom att skapa en anteckning som jag döpt till minstream.html och innehåller följande: <br/>
    <a href="http://192.168.1.3:31344" vod>Testing stream</a>
    <br/>

    Följande händer när jag kör in usb-sticken i popcorn hour, söker upp filen och kör igång den och får som svar av den att: Could not play ! Urghhh hållt på i snart ett dygn blir galen ! please hjälp nån som kan !

    Kör denna img:PLi® Jade3 - for the Dreambox DM600PVR
    Senaste firmware på min popcorn a-110

  10. #40

    Fixat !!!

    Fixade till filen lite nu fungerar det bättre

Liknande ämnen

  1. Popcorn hour A-110 hjälp!
    Av Hoyaaz i forum Mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 14:57
  2. Streama från Popcorn hour till DM500?
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 14:51
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Popcorn webcam
    Av MacDaddy i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 17:59
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss