Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Klona 3G-kort

  1. #1

    Klona 3G-kort

    Någon som vet om det är möjligt att klona ett 3G-kort? Det känns som att operatörerna borde ha spärrat den möjligheten på något sätt i dessa flatrate-tider.

    Vore sweet att kunna ha ett mobilt bredband stående ute på landet utan att betala abonemang hela året runt...

  2. #2
    "All of these items look as if they will do the job of cloning a SIM card, they basically claim that is exactly what they will do. If, however, you read the description closely, you’ll notice that they claim to only work with V1 SIM cards. Those are the pre-2001 SIM cards that do not contain the anti-tamper software and therefore easy to clone. Take one of those duplicators and attempt to clone a V2 or 3G SIM and you’ll likely render your card useless. Buyer beware!"

    http://www.techtraction.com/2008/01/...our-gsm-phone/

    är det jag kunnat hitta. har själv klonat men bara några gamla simkort som citatet visar. jag tror att man kan köra bruteforce på senare kort med en viss risk för att du kan förstöra korten... sök en hel del på sim korts kloning innan du ger dig in på de. men de e klart coot när de funkar. jag kan använda lästa comviq/telia telefoner tack vare att jag har 1 simkort med 2 st nr som är comviq och telia. bara att boota i från telia nr om telen är telia låst sen hoppa över till comviq och vise verse...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    äldre GSM kort tror jag man kan cloona men inte nyare, så jag tror nog att USIM hamnar i kategorin nyare, men vem vet.... gsmcity.de koll där

  4. #4
    Det verkar ju alltså som att det finns en spärr på nyare kort som jag befarade. Ska läsa på lite vid något tillfälle...

  5. #5
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    tror det är nån kryptering och sen har dom minskat antalet ggr man kan försöka bruta det, så risken är att man aldrig får ut nån kod utan istället pajar kortet, men har inte hållt på med det där på så länge nu så infon jag kommer kanske är lika ute som jag =p

    kommer du fram till nått skriv lite här då =)
    kan vara kul att testa lite igen, var så smidigt när man kund ha typ massa simkort lagrade på ett kort =)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo Visa inlägg
    Det verkar ju alltså som att det finns en spärr på nyare kort som jag befarade. Ska läsa på lite vid något tillfälle...
    Du har inte kommit vidare på detta, ser faktiskt intresant ut om det gick att lösa

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av pelle_ag Visa inlägg
    Du har inte kommit vidare på detta, ser faktiskt intresant ut om det gick att lösa
    Tyvärr så har jag inte gått vidare med detta - släppte det eftersom det inte verkade görbart/enkelt

  8. #8
    De borde inte vara allt för svårt att köra bruntforce mot kortet för att hitta KI nyckeln.
    Jag grejade med detta för ett bra tagsedan, innan 3G kom och då fungerade de bra. Dock så tog det ett par dagar att hitta nyckeln.

  9. #9
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    de nya korten har inte så många försök på sig, dom pajar innan man brutforcat färdigt dom, men den som vill, testa och kör
    har varnat iaf

  10. #10
    Vore ändå guld att kopiera sitt 3G kort

Liknande ämnen

  1. Koigera/Klona program kort
    Av compaqdeskpro i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 13:47
  2. Är det möjligt att klona Boxer Kort ?
    Av wankwolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-20, 17:09
  3. Klona kort
    Av caddy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 12:04
  4. Klona kort??
    Av tnilss24 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 18:47
  5. [LÖST] klona ett org.kort
    Av SatKey i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 16:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss