Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: strema film till dreambox 600

  1. #1

    strema film till dreambox 600

    Vill streama ts filer till boxen, men den hänger sig hela tiden, några förslag?, kör gemini 4.20

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Operativ, webbläsare, mediaspelare ???

    Funkar perfekt i Linux med Firefox & VLC
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Samma sak gäller med OS X och VLC, det fungerar bra.

  4. #4
    öh win XP med internet explorer & VLC funkar perfekt. men jag tror inte du vill ha nått av dessa svaren. är väl annars skitsamma vilket operativsystem man har. jag har alla 5 hemma =P

    vet faktiskit inte vad du ska göra. möjligen slänga gemini i soptunnan å köra PLI images istället. jag gillar inte gemeni. gjorde min dm500 rikitgt instabil för varje nyare version som kom. testa spela in på din dreambox. typ mounta eller spela in på intern disk.sen spela upp i dm600an se om det blir lika ?

    TS filer är den ju som gjord för annars.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    ok,, jag har testat att mounta min nas och spelat ts filer, men boxen hänger sig varje gång,

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kör senaste Gemini v4.40 för DM600PVR.
    Förvisso inte testat den just på DM600, men Gemini v4.40 fungerar mycket bra för mig på DM500, även stream.

    Försök dock inte byta kanal medans du streamar, det burkar kunna ställa till en hel del på DM500. Dock är den boxen lite klenare än DM 600.

  7. #7
    skippa gemini. pli-iolite spöar skiten ur gemini även 4.40
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Det jag skulle vilja göra är att kunna spela upp film genom dreamboxen via min nas, alltså inte köra vlc från datorn, jag vill kunna styra allt från dreamboxen, är detta möjligt? jag vet att den har begränsningar i vad den klarar men ts räcker för mig

  9. #9
    de ska väl inte vara några problem, men nu om den hänger sig på dina inspelningar.. så åter igen. gemini4.20 tror inte jag på.

    har själv en polare med dm600 som hoppa från 4.20 till PLI och han är verkligen MYCKET nöjdare. kör på gemeni 4.40 om du inte vill/vågar testa PLI. men PLI kan du få att se ut och kännas som gemeni. gemeni har strulat speciellt mycket vid 4.xx. dm500 mår t.ex allra bäst i 2.80-3.20 versionerna. allt därefter har faktiskt inte varit stabilt med undantag att jag själv aldrig testat de senaste versionerna. din maskin är bra mycket bättre än en dm500 å dm500 fixxar ju detta. vill du ta backup på din dm600. så kan du göra *.nfi filer. guiden finns här http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.p...PVR_%26_DM702X

    efter du tagit den backupen kan du ju ingentligen testa vilken image som helst utan att vara rädd.

    du kan även köra multiboot de kanske är ännu bättre för dig, det finns guide här hur man gör http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.p...t_for_DM600PVR

    de kan ju oxå ha något med ditt nätverk att göra.. switchar/router m.m.. då får du helt enkelt kolla hur mycket du kan kopiera mellan boxen och din NAS t.ex.. ifall det är det som felar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Vilka moment krävs för att komma igång med streaming till dreambox från filserver?

Liknande ämnen

  1. Strema från dreambox.
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 16:24
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 19:03
  3. Strema från dreamboxen!
    Av kUbbAS i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 15:05
  4. Bränna film till dvd
    Av einar i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 10:04
  5. Text till film
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss