Visa resultat för omröstning: Betalar du TV-licens?

Antal röster
172. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja!

    122 70.93%
  • Nej!

    50 29.07%
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Betalar du TV-licens?

  1. #21
    Jag kommer antagligen betala samma summa då som nu, men istället för att avlöna diverse dörrknackare som letar fuskare så kan de fördela om pengarna till folk som gör nytta istället.

    Detta betyder naturligtvis att man betalar avgiften till staten. Kalla det skatt eller något annat, jag bryr mig inte bara man inte slösar pengar på att bevara en organisation som inte behövs om man är lite klarsynt. Nästan alla är skyldiga att betala avgiften idag, men det är uppenbarligen alldeles för lätt att bråka med systemet (vilket en del också gör). Jag tycker inte synd om de som tvingas betala trots att de inte utnyttjar det, för så är det i samhället på en massa andra punkter. Varför ska denna ko vara så helig?

    By the way: Jag vet skillnaden mellan statlig-, kommunal- & landstingsskatt så du behöver inte ifrågasätta om just sjuksköterskorna kan få pengarna. Det var bara ett exempel.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av timerx Visa inlägg
    Lite kul med en historia som händer här nere i ett av studentområdena i lund.
    Var en som hade fått besök av en kontrollant och tvn den stod så att man såg den när han öppnade dörren. Kontrollanten frågade då varför han inte betalade tv licensen. Som svar så fick han att det inte alls var en tv utan att det var en mikrovågsugn, det slutade med att han smällde igen dörren och efter nån vecka så kom de tillbaka med en husrannsakan, men saken var då att han hade bytt ut tvn mot en mikrovågsugn då

    Om historian är sann eller ej återstår att se, men jag skrattade lite när en polare till mig berättade det.
    Tyvärr är det nog lögn och påhitt alltihop
    Det som händer om de ser en tv och du inte skriver på är att du får ett inbetalningskort i brevlådan. Betalar du inte så går det vidare till inkasso och sedan till kronokalle.

    Du kan såklart ringa och säga att du bara hade tv'n på prov och nu har gjort dig av med den så ska du slippa betala (man har rätt att ha en tv på prov i 2veckor) fast det kan vara svårt att få dem att gå med på det eftersom de som jobbar på radiotjänst är riktiga facister

    Husransakan blir du inte utsatt för att du inte vill betala tvavgiften.

  3. #23
    Självklart betalar jag tv-licensen.

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 14:40
  3. för er som betalar tv avgift
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 21:55
  4. Inte ens när man betalar
    Av sgtswede i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 13:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss