Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: problem med stream från db till pc

  1. #11
    återigen kör PLI.är som natt och dag visst GP 4.4 kanske är stabilt säger jag inget om. i pli kan man byta kanal i webinterfacets (som är mycket snyggare)webx-tx har gemeni den funktionen ? de har jag då inte tänkt på. d.v.s man slipper köra dreamstream eller andra stream progs. ser bara en nackdel man får sämre med utrymme i boxen då PLI inte är en MAXvar som gemeni är.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #12
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kananga Visa inlägg
    Installerade dreamstream idag och testade det på min DB 500s och jag har två frågor till er alla :
    1) kan man bara få en liten bild på sin dator
    2) jag får inte streamingen att funka med dreamstream heller (har provat med Dreamviev,Dreamstreamer 1.54 , Web-X-TV och nu Dreamstream).Vad gör jag för fel??
    Har ni fler tipps!
    1. För står inte vad du menar?
    Dream stream startar alltid med "liten bild"?

    2. För att kunna stream med DreamStream krävs att du installerat VLC.
    Den använder VLC´s lib filer.

    Fick lite tid över och testade Senaste PLI som gump rekommenderar.
    Jag är faktiskt mäktigt imponerad, och han/hon har f*n rätt.
    Den spöar skiten ur Gemini 4.40 vad det gäller stabilitet.
    Var lite strul att få igång MgCamd på den men efter att man avinstallerat Ccamd, och installerade MgCamd, NewCamd och NewCS.
    Lite ändringar i konfigurations filer så fick jag igång det som jag ville ha det.

    Är dock lite besviken på menyerna men i övrigt så funkar det mycket bra.
    Och det går till och med att zappa även fast man Streamar utan några som hälst problem.
    Även inspelning över nätverket funkar mycket bättre.

  3. #13
    @Minime
    hehe =)

    gump är en han.

    ville bara fråga, du skriver senaste pli, menar du PLI-jade? har nämligen inte själv gett mig på Jade på min dm500 utan kör versionen innan pli-iolite.

    tyckte oxå menyerna var lite knepiga i början. men är nog mest en vanesak. sedan var de inte samma inställnningar på fjärren när man byter kanal o.s.v.. men de gick att ställa in som jag var van vid sen jag körde gemeni.

    tror GP teamet inte lägger ner så värst mycket energi på dm500. är nog därför den imagen inte är så bra längre.typ utgående modell. dom la ju t.ex till att kunna stänga av scarten bara för att kunna få till en bättre inspelning istället för att se över mjukvaran istället. i övrigt så är dm500 lite småklen. 100% korekta inspelningar är himla svårt att få till. men inte omöjligt. PLI gör dock underverk som sagt. nu när jag har en dm800 med inbyggd HDD så funderar jag på om inte jag skulle mountat den hddn till min dm500. blir nog bara ännu bättre. min 500 står annars mountad mot en pc/winxp mountad disk (cifs)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #14
    Vill bara tacka för era svar !

  5. #15
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    ville bara fråga, du skriver senaste pli, menar du PLI-jade? har nämligen inte själv gett mig på Jade på min dm500 utan kör versionen innan pli-iolite.
    Umm yepp PLI-jade är nog den senaste, så det är nog den jag laddade ned från PLIś website.
    Firmwarerelease 1.0.9, 18.07.2008 står det i web interfacet...

    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    Tyckte oxå menyerna var lite knepiga i början. men är nog mest en vanesak. sedan var de inte samma inställnningar på fjärren när man byter kanal o.s.v.. men de gick att ställa in som jag var van vid sen jag körde gemeni.
    Har funderat på detta med men int orkat trixa så mycket med detta...
    Ska ha en fjärr conf fil som kommer från PeterPan, som gör det möjligt att spela in direkt från fjärrkontrollen.
    Har dock som sagt int haft så mycket tid och or att greja med detta.

    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    tror GP teamet inte lägger ner så värst mycket energi på dm500. är nog därför den imagen inte är så bra längre.typ utgående modell. dom la ju t.ex till att kunna stänga av scarten bara för att kunna få till en bättre inspelning istället för att se över mjukvaran istället. i övrigt så är dm500 lite småklen. 100% korekta inspelningar är himla svårt att få till. men inte omöjligt. PLI gör dock underverk som sagt. nu när jag har en dm800 med inbyggd HDD så funderar jag på om inte jag skulle mountat den hddn till min dm500. blir nog bara ännu bättre. min 500 står annars mountad mot en pc/winxp mountad disk (cifs)
    Fungerar GP bättre på andra boxar så som DM7025 DM7000 med fle, eller är det liknande strul även då?
    Funderar på att testa PLI på en DM7025 eventuellt...

    Citat Ursprungligen postat av kananga Visa inlägg
    Vill bara tacka för era svar !
    Så lite så, hoppas allt löst sig för dig.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg

    Fungerar GP bättre på andra boxar så som DM7025 DM7000 med fle, eller är det liknande strul även då?
    Funderar på att testa PLI på en DM7025 eventuellt...

    de skiljer sig mellan boxarna men hur mycket vet jag inte, dm500 är iaf den som är mest känslig då den har mindre "hästar under huven" på min dm800 så kör jag LT5 image. men har testat PLI-jade lite grann på min dm800 finns kvar som en multiboot(barry allen) på min 800. dm800 bygger på enigma2 precis som dm7025. jag gillar LT på 800an men har för lite erfarenhet för att rekomendera något. LT är annars en image som många 7025 ägare rekomenderar.

    om du vill testa andra images på dm7025 så kan du lägga in ett plugin i din image du har nu som heter barry allen samtidigt som du har satt i en formaterad USB sticka eller har hårdisk i 7025an. så kan du köra vilka images som helst från USB/HDD.

    med formaterad sticka menar jag att Barry allen formaterar stickan utan förvarning. så har du något av värde på den så e det borta sen.

    barry allen funkar på fler boxar som dm600-70xx-800


    edit:
    jag tror de finns en knapp i pli som spelar in på DM500 redan: jag är inte 100% säker nu. men testa tryck help 2 gånger de funkar i PLI-Iolite
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #17
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Tackar gump :-p

  8. #18
    Hej, använder denna tråd för att ställa en fråga om en 500-C box.

    Jag försöker koppla upp min dator mot min dreambox men får det inte att funka.
    Det är inga problem att koppla upp med ftp:n, men när jag försöker koppla upp med firefox eller dylikt så funkar det inte.
    Misstänker att de är något galet med webb interfacet.

    Hur kontrollerar jag om jag har installerat webb interfacet på dreamboxen.
    Om det inte är installerat, vad behöver jag göra då? Vad ska jag installera och finns det någon bra guide till detta?

Liknande ämnen

  1. Ta upp stream från annan Dreambox
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:20
  2. Problem att kopiera från VHS till DVD
    Av matte i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 08:36
  3. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 21:32
  5. problem med att ändra till OS 1.03 från 1.06
    Av matsan i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 18:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss