Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: 7020 frågor

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    7020 frågor

    tja

    funderar starkt på att uppgradera mig från 500an
    Undrar lite ang 7020 vs 7025
    enligt vissa specar klarar 7020 av att decoda DivX (mpeg4) och enligt vissa inte??? sökte på comhit och hittade några gamla trådar där det verkar lite osäkert (inläggen var från -05 typ)

    Hur ligger det igentligen till med denna decodning?

    ser inget behov idag för dubbla tuners därav siktet inställt på den billigare 7020 med nån hdd, men Divx är ju smidigt från datorn el. USB sticka t.e.x.

    och när vi ändå håller på, vilket format blir det på inspelat material på hdd i DM? hur är det att ftp:a över till datorn och bränna dvd utav det?

    tacksam för hjälp
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    jag är också intresserad av att byta upp mig från 500s.
    Vad rekommenderas?

    I mitt fall är det bättre möjlighet till hårddiskinspelning som lockar. dubbla tuners låter inte heller helt fel.
    Är det 7025(+) som gäller eller går 7020, elelr kanske tom 600/800?
    Hur fungerar 600/800? Klarar hårdvaran spela in till CIFS-mount utan NÅGON som helst mosaik eller trams?

    Är det värt att lägga ut de pengarna som en 7025 kostar?

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Efter månader av velande vart det en 7020 med 160gb hdd för mig, väntar på post gången nu bara.

    Om jag fattat det rätt är det väl bara 7025 och (8000 som inte kommit ännu) som har dubbla tuners. Jag skickar in frugan i sovrummet med 500:an så man får ha sportsändningarna i fred helt enkelt, med lite tur blir det en vända på taket för att montera twin lnb´s m.m. i helgen´, sjukskrivning sen då.........................
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    Efter att ha läst om 7025 så lutar det nog mer åt 7020.
    Verkar ha varit en hel del problem med 7025 av antalet trådar att döma.

    Billigast på digitalboxen eller?

    Edit;

    Såg på tyska sidan; trade-shop.de att den är 2-300kr billigare där. Tror jag iaf, om det nu inte finns massa dolda kostnader.
    Fast, det kanske är bättre att köpa den i sverige ändå? om man nu bor i sverige.

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Käns väl bäst med svenskt köp ändå tror jag, man är ju lite harig av sig :=)

    digitalboxen hade slut när jag kollade vet ej om dom har nu, jag tog nog ett dyrare alternativ i teknikkedjan.com på grund av tidigare kund, leverans snabbhet m.m.

    är väl bara kolla prisjakt/runner efter billigaste annars, hur som hellst är jag sugen på leverans nyss
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  6. #6
    När kommer resten av de 7020 frågorna? Ser ut att bli en lång tråd...

  7. #7
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan Visa inlägg
    När kommer resten av de 7020 frågorna? Ser ut att bli en lång tråd...
    :lol: ja det har du rätt i... har i alla fall beställt en 7020 nu och det lär säkert komma fler frågor när den väl ska sparkas igång är jag rädd
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    :lol: ja det har du rätt i... har i alla fall beställt en 7020 nu och det lär säkert komma fler frågor när den väl ska sparkas igång är jag rädd
    När var det du beställde den?
    Jag vill att den skall komma så fort man trycker på beställ! ;P

    Vad är det för hårddisk som gäller i dessa?

    3.5" eller? Något speciellt man måste kolla på? Förutom att det skall vara IDE?! Gränssnittet? 100 eller ata/133?

    Hur mycket kan man egentligen spela in på en tex 200gb hdd med dreamboxen? det blir väl rätt stora filer...

  9. #9
    ca 3 Gb / timme har jag nu när jag kolla på min dm500.. de rekomenderas 2,5" diskar. men den är väla gjord från början att passa med 3,5" men du fär tystare och svalare box med 2,5" de drar mindre ström med. finns de 2,5" ATA 133 så ska du ta en sådann om du bestämt dig för 2,5"..
    du kanske uppgraderar disk någon gång. då kanske den du köpt passar till någon annan dator eller box. man ska aldrig snåla på överföringshastigheter. gäller både på diskar och moderkort. brukar oxå köra så högt varv som möjligt. 7200RPM.. men min senaste var en WD 2,5" SATA disk på 5400rpm till min dm800. är hur nöjd.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Shabo Visa inlägg
    När var det du beställde den?
    Jag vill att den skall komma så fort man trycker på beställ! ;P

    Vad är det för hårddisk som gäller i dessa?

    3.5" eller? Något speciellt man måste kolla på? Förutom att det skall vara IDE?! Gränssnittet? 100 eller ata/133?

    Hur mycket kan man egentligen spela in på en tex 200gb hdd med dreamboxen? det blir väl rätt stora filer...
    Jag ställde själv till det lite med beställningen, fick avbeställa och ändra för jag valde fel betalningssätt, och sen fick jag lägga på en twin lnb för man inte var vaken att beställa två :knockout: sen kom helgen och förstörde allt :=)

    håller med, samma timme man trycker beställ i alla fall :=) nja men de flesta svenska företag fixar väl inom 3 dagar väl?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Liknande ämnen

  1. DM 7020-si
    Av adno i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 22:34
  2. Db7000/7020
    Av kärri i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 16:05
  3. Frågor kring 7020 Cardsharing, Image, mm
    Av hoomiii i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 13:26
  4. dream up 7020
    Av clawfinger i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 19:51
  5. db 7020
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 09:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss