Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: digital signal från comhem

  1. #1

    digital signal från comhem

    Hej,

    Jag bor i en lägenhet var jag har comhem uttag (3st) som ser utt som på bild:


    Nu jag vet att en är för radio (höger), en för TV (vänster) men vad är den längst upp?

    En fråga till, finns där redan digital signal i uttag eller måste man teckna abbonemang med comhem först? Jag har ingen DVB-C tuner och kan inte kolla men ska skaffa en snart.

    Om man teckna abb med comhem, skicka dom signal för alla kanaller eller bara dom du har beställt?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den längst upp är för att ansluta deras bredbandsmodem.

  3. #3
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    De sänder alla digitala kanaler till alla hushåll. Dock är alla kanaler krypterade så utan abonnemang kan du inte se nått. Endast de analoga kanalerna.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mescaline. Som dom andra säger.

    Det kallas för "3-hål-i-väggen" då har du TV, radio plus bredband. Även analogt grundutbud finns kvar hos comhem vad jag vet, tror det finns i alla bostäder som är anslutna till comhems nät.

    Dom har digitala kanaler, dock är dessa inte gratis, endast de analoga kanaler är gratis.

    I ett kabel-tv nät fungerar det så att ALLA kanalerna finns i uttaget, men dom är krypterade, däremot kan det vara skillnader beroende på vart du bor. Det har att göra med värden, eller om du bor i bostadsrättsförening och vilka kanaler dom tar in från comhem. Men jag är ganska säker på att 95% av alla comhem anslutna fastigheter har standardkanaler och utbud.

    Det ska comhem kunna tala om för dig, eller så ska du kunna vända dit till värden eller någon som vet i området.

Liknande ämnen

  1. Signal från Thor försvann!?!
    Av Ucklo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 16:47
  2. Ingen signal/ström från tuners i DM7025S??
    Av IvanBoring i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 03:47
  3. dm 600 tar inte emot signal i från fjärren
    Av pokemon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 18:56
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 13:48
  5. Föstörande signal från CH.
    Av xlh 1200 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 16:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss