Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tappat 3 kanaler tv 1000? Hjälp!

  1. #1

    Tappat 3 kanaler tv 1000? Hjälp!

    Hej ! Min Dreambox (600) PVR har fungerat perfekt fram till nu....Helt plötsligt är tv1000 Classic , Drama, Family borta men alla andra kanaler fungerar klockrent på den satelliten.......epg stämmer, man ser vilket program som sänds just nu ....men ett fönster kommer upp där det står....denna kanal sänder för tillfället ingen signal? och ibland så dyker det upp en textremsa upp .........blir matt av detta.....kan ju inte sitta i parabolen eller , eftersom jag får in den satellitens övriga kanaler och har bra signal... SNR 98% och BGC 76-80%....ngn som vet eller har ideér att bolla? C:errf:

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.,

    Låter som om det ev. kan vara din DisEQ som inte fixar alla lägen på LNB.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

    hmmmmm

    ska jag byta diseq ? ??? den är ganska ny faktiskt, 4 månader......., funderar på att ta parabolen ur läge och sen göra om allt från ruta 1....ny satellitsökning och starta om allt ........ hjälper det..eller?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ladda ner en ny satellites.xml först, och prova söka mha den.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5

    så där

    .......gjort det nu ....... ditt tips ...........bra tips och resultatet blev lyckat Mission accomplished.....tack för hjälpen ......

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Vet att detta är löst för länge sedan men tänkte bara tillägga att jag fick samma fel denna kanal sänder för tillfället ingen signal och det löste sig också när jag ladda upp ny satellites.xml, Detta gjorde jag via det här extremt smidiga programmet http://sathunter.com/sathunter.php . Installerade det. Sökte på sateliter i Europa Markerade Astra 4A vilket är Sirius Och sen markerade jag Thor 5/6/ Intelsat 10-02 och sen trycker man bara nere i hörnet på Parse Selected Satellites to XML knappen. Den rabblar lite å sen trycker man på Upload to Dreambox. Sen fungerade allt utan omstarter etc. =)

Liknande ämnen

  1. Tappat kanaler
    Av dobdob i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 17:32
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 17:59
  3. tappat thor 2/3, hjälp
    Av Kingen71 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 21:23
  4. tappat kanaler
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss