Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Comhem analogt...

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av andyt Visa inlägg
    Nu har jag kollat på kanal 5 på boxer och jag kan INTE se någon störning som jag har på comhems analoga... Hmmm vad kan det då bero på? Comhem + Canal digital (parabol) har denna störning men var ligger felet?
    Kollade du när det var ett program som sändes i 16:9 (letterbox på analogt)? Det är bara då det syns för mig. På vanliga 4:3-utsändningar syns det inte.

    burken

  2. #12
    inga problem med kanal5 här inte, ComHem analogt 16:9 utan box.
    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
    Cheers
    Mr.Pir@ten
    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hmm lustigt att alla har olika, jag misstänker dock att "felet" finns hos kanal5 eftersom vi har haft kanal5 under många år och inte dessa problem. Plus samma dekoder.

    Kanske är så att felet finns hos alla men vissa dekodrar inte visar felet av någon anledning.

    Får prova en annan dekoder och se om det dyker upp då eller inte.

    Ska förmodligen kontakta kanal5 och påpeka detta, lär vara något med att dom själva skriver på hemsidan att dom börjat gå över till 16:9 sändningar ?

    Hmm.

    Mystiskt

  4. #14
    Kanske lite av ett longshot, men är det inte så att text-tv ligger kodat längst upp i bild? Bara att man normalt inte ser det. Kan det då inte vara så bara att den på något vis råkar trycka ner den biten för långt så att man kan se det?

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hmm kan ni kolla igen om det går att se "felet" som jag pratar om eller som kom upp i denna tråd.

    Det tycks vara så att felet är borta nu ? har dom fixat det ? Ni andra som kunde framkalla felet ? kan ni kolla om det är borta.

    Kanske Kanal5 som själva upptäckt något som var fel, superskönt att irriterande vita strecken är borta.


  6. #16
    Jepp! Verkar som dom tagit sig i kragen och åtgärdat felet. Jag ser inget svart-vit streck längre. Tjohoo!

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    andyt, skönt. Då verkar det vara borta. Då var det inte bara tillfälligt just här som det var fixat.

    Säkert många som klagat, kan tänka mig Canal Digital kunder (det som vi hade) som gnällde satan. Bra då slapp man det problemet.

    Då kan vi anse denna tråd avslutat.

    Tack alla för informationen.

Liknande ämnen

  1. Comhem analogt bildproblem.
    Av andyt i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 11:22
  2. XP - mediaportal - comhem analogt - hjälp...
    Av DmSProject i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 19:06
  3. analogt?
    Av snorre99 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-01, 22:02
  4. analogt
    Av blixten i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 19:32
  5. Comhem - Analogt grundutbud.
    Av Flex-Nez i forum Com Hem
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 21:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss